Tczew z trzema ofertami na autobusową komunikację: Arriva, Irex i Gryf
20 czerwca Zakład Usług Komunalnych w Tczewie otworzył oferty w przetargu na obsługę linii komunikacyjnych przez okres 27 miesięcy.
O ogłoszeniu tego przetargu pisaliśmy już w InfoBusie wcześniej. Zamówienie obejmowało świadczenie usług 33 autobusami, w tym dwoma przegubowymi. Operatorzy mogli składać oferty łączne lub tylko na jedną z części.
Dwie części
Przypomnijmy, że zamówienie zostało podzielone na dwie części, z czego:
- część 1 - świadczenie usług ma być realizowane minimum 17 autobusami miejskimi niskopodłogowymi (w tym 2 pojazdami rezerwowymi), w tym: 15 pojazdami typu MAXI – o długości od 11,01 m do 13,50 m oraz 2 pojazdami typu MEGA – o długości od 17,50 m do 18,50 m,
- część 2 - świadczenie usług ma być realizowane minimum 16 autobusami miejskimi niskopodłogowymi (w tym 2 pojazdami rezerwowymi), w tym 16 pojazdami typu MAXI – o długości od 11,01 m do 13,50 m.
Szacunkowa liczba wozokilometrów objętych zamówieniem wynosi:
- dla części nr 1 - 1 809 000,00 wzkm,
- a dla części nr 2 - 1 684 000,00 wzkm.
pięć ofert
W część nr 1 swoje propozycje złożyły firmy:
- Przewozy Autobusowe GRYF na sumę 27.551.070,00 PLN brutto, co daje kwotę 15,23 PLN brutto za wzkm;
- Konsorcjum: Lider: IREX-TRANS Bydgoszcz plus IREX-3 Świętochłowice z ceną 25.652.343,60 zł, co daje kwotę 14,18 PLN brutto za wzkm;
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W część nr 2 swoje propozycje złożyły firmy:
- Przewozy Autobusowe GRYF na sumę 25.647.320,00 PLN brutto, co daje kwotę 15,23 PLN brutto za wzkm;
- Konsorcjum: Lider: IREX-TRANS Bydgoszcz plus IREX-3 Świętochłowice z ceną 23.879.793,60 zł, co daje kwotę 14,18 PLN brutto za wzkm;
- Arriva Bus Transport Polska z ceną 21.770.078,40 PLN brutto, co daje kwotę 12,092 PLN brutto zł za wzkm;
Z kolei kwoty, jakie zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynoszą:
- Część nr 1 – 16 411 248,00 PLN brutto,
- Część nr 2 – 15 277 249,00 PLN brutto.
- Razem - 31 688 496,00 PLN brutto.
Jak widać wszystkie oferty przekroczyły tczewski budżet. Najmniej przekroczyła go oferta Irexu w zadaniu nr 1 i oferta Arrivy w zadaniu nur 2. Jesteśmy teraz bardzo ciekawi decyzji ZUK Tczew.
Tczewskie autobusy
W ramach pierwszej części zamówienia wykonawca ma dysponować 17 autobusami wyprodukowanymi w 2010 roku lub później. Pojazdy mają być napędzane silnikiem o mocy minimum 240 KM (w autobusach MAXI) i co najmniej 290 KM (w autobusach MEGA), spełniającymi normę emisji spalin przynajmniej Euro 5. Na pokład autobusów będzie mogło wejść co najmniej 85 pasażerów (MAXI) i 135 pasażerów (w autobusach klasy MEGA). Zamawiający wymaga, aby wejście do autobusów solowych odbywało się przez troje drzwi, zaś w autobusach przegubowych - poprzez czworo drzwi. Wymogiem jest również, aby autobusy były wyposażone w klimatyzację całopojazdową. ZUK chce, aby kabina kierowcy w autobusach była typu półzamkniętego, niesięgająca poza 3/4 szerokości autobusu.
Dla pasażerów przewidziano siedzenia typu miejskiego o ergonomicznym kształcie, siedzisko i oparcie z miękką wkładką. W przypadku tablic kierunkowych zewnętrznych - mają być wykonane w technologii LED, z diodami w kolorze pomarańczowym lub białym (kolor diod we wszystkich wyświetlaczach w pojeździe musi być jednakowy). Informację pasażerską ma uzupełnić wewnętrzny wyświetlacz podsufitowy. Wewnątrz znajdzie się także monitoring. Wszystkie pojazdy przewidziane do realizacji zamówienia winny być wyposażone w system geolokalizacji pojazdów. W przypadku części nr 2 przetargu - zamawiający ma podobne wymagania względem autobusów, jak w części 1 przetargu w zakresie autobusów klasy MAXI.