Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Tczew z przetargiem na autobusowe linie. Na 10 lat z minimum 8 elektrobusami

infobus
15.12.2021 18:00
15 grudnia Zakład Usług Komunalnych w Tczewie ogłosił przetarg na obsługę autobusowych linii przez okres aż 10 lat, czyli od 2023 r. do 2033 r.

Do tego jest to drugie liniowe zamówienie - po ZTZ Rybnik - w którym zamawiający wymaga wprowadzenia do ruchu także autobusów elektrycznych i to w zakresie trzech klas: MIDI, MAXI i MEGA

Liniowa stawka

Zaczynamy! Przedmiotem tczewskiego zamówienia jest obsługa autobusowych linii komunikacji miejskiej w następujących ramach:

  • we wszystkie dni tygodnia,
  • 25 autobusami miejskimi niskopodłogowymi (6 w grupie A, 18 w grupie B i 1 w grupie C), w tym co najmniej 8 elektrycznymi
  • wg rozkładów jazdy opracowanych przez zamawiającego,
  • wraz z emisją, sprzedażą i kontrolą biletów na te usługi.

Szacunkowa liczba wozokilometrów objętych niniejszym zamówieniem wynosi: 14 652 500, w tym przewidywana praca roczna wynosi:

  • w 2023 roku (4 miesiące) – około 498 520,
  • w latach 2024–2032 – około 1 465 250 na rok,
  • w 2033 roku (8 miesięcy) – około 966 730.3.

Szacunkowa liczba wozokilometrów z podziałem na grupy autobusów w okresie realizacji zamówienia:

  • grupa A: 3 516 600,
  • grupa B: 10 549 800,
  • grupa C: 586 100,

Nowy tabor

Co do autobusów objętych kontraktem, to mają to być pojazdy fabrycznie nowe - rok produkcji 2023 lub późniejszy, przy czym pierwsza rejestracja autobusu na trzy miesiące przed rozpoczęciem obsługi linii lub później. Pojazdy z silnikami diesla mają spełniać normę emisji spalin co najmniej Euro 6;

Świadczenie usług w grupie A realizowane ma być 6 autobusami miejskimi niskopodłogowymi typu:

  • KN – o długości od 9,51 m do 11,00 m lub
  • SN – o długości od 11,01 m do 13,50 m lub
  • PN – o długości od 17,50 m,

w tym co najmniej 3 autobusami elektrycznymi typu:

  • eKN – o długości od 9,51 m do 11,00 m lub
  • eSN – o długości od 11,01 m do 13,50 m,
  • ePN – o długości od 17,50 m do 18,50 m.

Świadczenie usług w grupie B realizowane ma być 18 autobusami miejskimi niskopodłogowymi typu:

  • SN – o długości od 11,01 m do 13,50 m lub
  • PN – o długości od 17,50 m,

w tym co najmniej 5 autobusami elektrycznymi typu:

  • eSN – o długości od 11,01 m do 13,50 m,
  • ePN – o długości od 17,50 m do 18,50 m.

Świadczenie usług w grupie C realizowane ma być 1 autobusem miejskim niskopodłogowymi typu:

  • PN lub ePN – o długości od 17,50 m do 18,50 m.

Co do elektrobusów, to zamwiajacy ma takie główne wymagania:

  • dopuszczalne jest zastosowanie jednego lub wielu silników elektrycznych o sumarycznej mocy 120 kW dla autobusu eKN i 150 kW dla autobusu eSN;
  • zastosowane baterie mają być przystosowane do szybkiego ładowania mocą do 450 kW o pojemności nie mniejszej niż 210 kWh dla autobusu eKN i nie mniejszej niż 280 kWh dla autobusu eSN;
  • pojazdy mają być przystosowane do ładowania pantografem odwróconym poprzez zakup i montaż pantografowego złącza ładowania
  • po sześciu latach eksploatacji Ilość energii zmagazynowanej w pojeździe powinna umożliwić przejechanie w pełni obciążonego autobusu przy zasilaniu elektrycznym w warunkach SORT-2 co najmniej 200 km, a maksymalny spadek pojemności baterii może wynieść 20%. W przypadku większego spadku pojemności baterii – wymiana na nowe.

Liniowe formalności

O tym jakie firmy podejdą do zamówienia ZUK w Tczewie - i czy aktualny przewoźnik PA Gryf - obroni tczewski kontrakt, dowiemy się najszybciej 17 stycznia, kiedy zaplanowano otwarcie ofert.

Dodajmy, że w zakresie doświadczenia mamy tutaj m.in. wymóg wykonania co najmniej 1 usługi polegającą na świadczeniu usług publicznego transportu zbiorowego o liczbie wzkm nie mniejszej niż 2.200.000 w skali maksymalnej 24 miesięcy.

Z kolei przy wyborze oferty najkorzystniejszej, zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:

  1. Cena wykonania zamówienia - 60 pkt
  2. Ukształtowanie podłogi autobusów (bez żadnych stopni w drzwiach) - 20 pkt
  3. Unifikacja, czyli te same autobusy w grupie B i C – 20 pkt
Planmiasta 20160627
Planmiasta 20160627 1