Tczew z przetargiem na autobusowe linie. Na 10 lat z minimum 8 elektrobusami
15 grudnia Zakład Usług Komunalnych w Tczewie ogłosił przetarg na obsługę autobusowych linii przez okres aż 10 lat, czyli od 2023 r. do 2033 r.
Do tego jest to drugie liniowe zamówienie - po ZTZ Rybnik - w którym zamawiający wymaga wprowadzenia do ruchu także autobusów elektrycznych i to w zakresie trzech klas: MIDI, MAXI i MEGA
Liniowa stawka
Zaczynamy! Przedmiotem tczewskiego zamówienia jest obsługa autobusowych linii komunikacji miejskiej w następujących ramach:
- we wszystkie dni tygodnia,
- 25 autobusami miejskimi niskopodłogowymi (6 w grupie A, 18 w grupie B i 1 w grupie C), w tym co najmniej 8 elektrycznymi
- wg rozkładów jazdy opracowanych przez zamawiającego,
- wraz z emisją, sprzedażą i kontrolą biletów na te usługi.
Szacunkowa liczba wozokilometrów objętych niniejszym zamówieniem wynosi: 14 652 500, w tym przewidywana praca roczna wynosi:
- w 2023 roku (4 miesiące) – około 498 520,
- w latach 2024–2032 – około 1 465 250 na rok,
- w 2033 roku (8 miesięcy) – około 966 730.3.
Szacunkowa liczba wozokilometrów z podziałem na grupy autobusów w okresie realizacji zamówienia:
- grupa A: 3 516 600,
- grupa B: 10 549 800,
- grupa C: 586 100,
Nowy tabor
Co do autobusów objętych kontraktem, to mają to być pojazdy fabrycznie nowe - rok produkcji 2023 lub późniejszy, przy czym pierwsza rejestracja autobusu na trzy miesiące przed rozpoczęciem obsługi linii lub później. Pojazdy z silnikami diesla mają spełniać normę emisji spalin co najmniej Euro 6;
Świadczenie usług w grupie A realizowane ma być 6 autobusami miejskimi niskopodłogowymi typu:
- KN – o długości od 9,51 m do 11,00 m lub
- SN – o długości od 11,01 m do 13,50 m lub
- PN – o długości od 17,50 m,
w tym co najmniej 3 autobusami elektrycznymi typu:
- eKN – o długości od 9,51 m do 11,00 m lub
- eSN – o długości od 11,01 m do 13,50 m,
- ePN – o długości od 17,50 m do 18,50 m.
Świadczenie usług w grupie B realizowane ma być 18 autobusami miejskimi niskopodłogowymi typu:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- SN – o długości od 11,01 m do 13,50 m lub
- PN – o długości od 17,50 m,
w tym co najmniej 5 autobusami elektrycznymi typu:
- eSN – o długości od 11,01 m do 13,50 m,
- ePN – o długości od 17,50 m do 18,50 m.
Świadczenie usług w grupie C realizowane ma być 1 autobusem miejskim niskopodłogowymi typu:
- PN lub ePN – o długości od 17,50 m do 18,50 m.
Co do elektrobusów, to zamwiajacy ma takie główne wymagania:
- dopuszczalne jest zastosowanie jednego lub wielu silników elektrycznych o sumarycznej mocy 120 kW dla autobusu eKN i 150 kW dla autobusu eSN;
- zastosowane baterie mają być przystosowane do szybkiego ładowania mocą do 450 kW o pojemności nie mniejszej niż 210 kWh dla autobusu eKN i nie mniejszej niż 280 kWh dla autobusu eSN;
- pojazdy mają być przystosowane do ładowania pantografem odwróconym poprzez zakup i montaż pantografowego złącza ładowania
- po sześciu latach eksploatacji Ilość energii zmagazynowanej w pojeździe powinna umożliwić przejechanie w pełni obciążonego autobusu przy zasilaniu elektrycznym w warunkach SORT-2 co najmniej 200 km, a maksymalny spadek pojemności baterii może wynieść 20%. W przypadku większego spadku pojemności baterii – wymiana na nowe.
Liniowe formalności
O tym jakie firmy podejdą do zamówienia ZUK w Tczewie - i czy aktualny przewoźnik PA Gryf - obroni tczewski kontrakt, dowiemy się najszybciej 17 stycznia, kiedy zaplanowano otwarcie ofert.
Dodajmy, że w zakresie doświadczenia mamy tutaj m.in. wymóg wykonania co najmniej 1 usługi polegającą na świadczeniu usług publicznego transportu zbiorowego o liczbie wzkm nie mniejszej niż 2.200.000 w skali maksymalnej 24 miesięcy.
Z kolei przy wyborze oferty najkorzystniejszej, zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
- Cena wykonania zamówienia - 60 pkt
- Ukształtowanie podłogi autobusów (bez żadnych stopni w drzwiach) - 20 pkt
- Unifikacja, czyli te same autobusy w grupie B i C – 20 pkt