Tczew: Nie ustaje spór pomiędzy magistratem, a miejskim przewoźnikiem
Nie ustaje spór pomiędzy magistratem, a miejskim przewoźnikiem – wystąpienie każdej ze stron dotyczące funkcjonowania systemu karty miejskiej, powoduje podjęcie kolejnych stanowisk – tym razem w związku z ostatnim wystąpieniem wiceprezydenta Pobłockiego, swoje oświadczenie wydał zarząd Veolii. 'Panie Prezydencie Pobłocki – proszę nie mijać się z prawdą! – czytamy w oświadczeniu. Oto jego treść:
’W artykule pt. Nie chcemy komunikacyjnej rewolucji, zamieszczonym w dniu 19 listopada 2009 roku na łamach 'Gazety Tczewskiej’, ze zdziwieniem czytamy wypowiedzi Zastępcy Prezydenta miasta Tczew, pana Mirosława Pobłockiego, które w wielu miejscach nie są zgodne z prawdą lub poprzez manipulowanie faktami wprowadzają czytelników, a wiec mieszkańców miasta, w błąd.
Na przykład cytat z wypowiedzi pana Prezydenta: 'w raporcie z audytu nie ma mowy o żadnych procentach”. Odsyłamy do tabel zaprezentowanych w raporcie na stronach 17. i 18. w punkcie zatytułowanym „Analiza merytorycznej poprawności danych generowanych przez system’. Audytorzy dokładnie wyliczyli i zaprezentowali procentowy udział poprawnie pobranych opłat i wynosi on91 % przy przejazdach bez przesiadek, 79 % przy przejazdach z przesiadką tej samej liczby osób i zaledwie 59 % przy przejazdach mieszanych z przesiadkami.
Kolejny cytat z wypowiedzi pana Prezydenta: 'problem drugiej przesiadki bez dodatkowej opłaty wystąpił zaledwie w 74 przypadkach na 3,5 mln użyć karty miejskiej’. KPMG nie sprawdziło 3,5 mln użyć karty miejskiej, gdyż w okresie, kiedy trwało badanie, czyli od lipca do września, system SEKAM zarejestrował 578 147 odbić płatnych i na takich danych pracowało KPMG.
Kolejny przykład – pan Prezydent stwierdził, że KPMG przedstawiło 37 wniosków dotyczących funkcjonowania systemu SEKAM, z czego tylko 10 dotyczy spraw finansowych. Nie ma takiego podziału w raporcie KPMG. Pan Prezydent Pobłocki sam na własny użytek dokonał takiej klasyfikacji. Niezależnie od tego dziwi nas, że osoba zarządzająca finansami Miasta, potrafi lekko stwierdzić, że tylko 10 na 37 błędów systemu dotyczy spraw finansowych! Ponadto chcemy podkreślić, że termin trzech tygodni na wyeliminowanie wad systemu karty miejskiej został zaproponowany przez Pana Prezydenta Mirosława Pobłockiego a nie przez ZKM Veolia Transport Tczew, co jest udokumentowane na piśmie.
Nie chcemy dalej wgłębiać się w komentowanie tego rodzaju nieprawdziwych informacji przekazywanych przy tej i innych okazjach przez pana Prezydenta Pobłockiego. Nawołujemy jedynie, aby zaprzestał on prowadzenia polityki chronienia dostawcy systemu elektronicznej karty miejskiej, firmy Emtal, która dostarczyła wadliwy produkt i od wielu miesięcy nie chce lub nie potrafi go naprawić. W tej kuriozalnej sytuacji to Miasto, jego mieszkańcy i firma Veolia jesteśmy po tej samej stronie, stronie klienta, a firma Emtal jest dostawcą produktu, za który my wszyscy płacimy, i zgodnie z prawem ma obowiązek dostarczyć ten produkt bez wad.’
Komentarz magistratu do nadesłanego przez zarząd Veolii stanowiska jest krótki:
– Jeśli Veolia w końcu dopnie swojego i zakończy współpracę w Tczewie, to wszyscy odetchniemy z ulgą.