Tczew anulował liniowy przetarg. Za drogo
29 czerwca Zakład Usług Komunalnych w Tczewie poinformował o rozstrzygnięciu przetargu nieograniczonego, którego przedmiotem jest świadczenie usług przewozowych transportu zbiorowego dla potrzeb komunikacji miejskiej w Tczewie.
ZUK unieważnił to postępowanie, bowiem cena najkorzystniejszej oferty przewyższała możliwości finansowe zamawiającego.
Dwie części przetargu
Przypomnijmy, że zamówienie było podzielone na dwie części, z czego:
- część 1 - świadczenie usług ma być realizowane minimum 17 autobusami miejskimi niskopodłogowymi (w tym 2 pojazdami rezerwowymi), w tym: 15 pojazdami typu MAXI – o długości od 11,01 m do 13,50 m oraz 2 pojazdami typu MEGA – o długości od 17,50 m do 18,50 m,
- część 2 - świadczenie usług ma być realizowane minimum 16 autobusami miejskimi niskopodłogowymi (w tym 2 pojazdami rezerwowymi), w tym 16 pojazdami typu MAXI – o długości od 11,01 m do 13,50 m.
Szacunkowa liczba wozokilometrów objętych zamówieniem wynosiła:
- dla części nr 1 - 1 809 000,00 wzkm,
- dla części nr 2 - 1 684 000,00 wzkm.
Pięć ofert i unieważnienie
Zamawiający miał w czym wybierać, bowiem 20 czerwca w części nr 1 swoje propozycje złożyły firmy:
- Przewozy Autobusowe GRYF na sumę 27.551.070,00 PLN brutto, co daje kwotę 15,23 PLN brutto za wzkm;
- Konsorcjum: Lider: IREX-TRANS Bydgoszcz plus IREX-3 Świętochłowice z ceną 25.652.343,60 PLN brutto, co daje kwotę 14,18 PLN brutto za wzkm.
W części nr 2 swoje propozycje złożyły firmy:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- Przewozy Autobusowe GRYF na sumę 25.647.320,00 PLN brutto, co daje kwotę 15,23 PLN brutto za wzkm;
- Konsorcjum: Lider: IREX-TRANS Bydgoszcz plus IREX-3 Świętochłowice z ceną 23.879.793,60 zł, co daje kwotę 14,18 PLN brutto za wzkm;
- Arriva Bus Transport Polska z ceną 21.770.078,40 PLN brutto, co daje kwotę 12,092 PLN brutto zł za wzkm.
Z kolei kwoty, jakie zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynoszą:
- część nr 1 – 16 411 248,00 PLN brutto,
- część nr 2 – 15 277 249,00 PLN brutto.
Razem - 31 688 496,00 PLN brutto.
Jak widać wszystkie oferty przekroczyły tczewski budżet i to w sposób znaczący. Do najtańszej propozycji w części nr 1 brakowało ponad 9 mln zł, zaś w części 2 – niemal 6,5 mln zł.
Przy takim zestawieniu ZUK w Tczewie nie czekał długo i już po 10 dniach od otwarcia ofert unieważnił przetarg. W uzasadnieniu tej decyzji zamawiający wskazał, że nie miał możliwości zwiększenia środków finansowych na realizację zamówienia do cen zaoferowanych przez wykonawców.
Pozostaje zatem czekać na powtórkę postępowania.