Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Tarnów wraca do gazu i stawia na LNG

infobus
29.04.2015 17:13

Wcale nie tak dawno MPK Tarnów zapowiedziało, że zamierza odnowić swój park autobusowy w oparciu o pojazdy na gaz. Spółka szybko przeszła od słów do czynów ogłaszając dzisiaj przetarg na dostawę 5 autobusów klasy maxi zasilanych skroplonym gazem ziemnym. To tak naprawdę mały, lecz ważny krok będący elementem większych zamierzeń przewoźnika. Spółka planuje w nowej perspektywie aplikowania o unijne granty pozyskać dofinansowanie na zakup 40 autobusów na LNG. W ten sposób odmłodzono by około połowy floty firmy. Do pierwszych konkursów jednak jeszcze trochę, więc przewoźnik własnymi siłami pozyska na początek 5 autobusów.

70% ceny

Nie są znane jeszcze wymagania techniczne wobec zamawianych pojazdów. Skupmy się zatem na danych z ogłoszenia. Zwycięzca przetargu będzie miał 5 miesięcy od podpisania umowy na wykonanie kontraktu. By jednak móc złożyć ofertę najpierw trzeba się wykazać referencjami poświadczającymi wykonanie dostaw przynajmniej 5 autobusów na LNG, każdy o długości nie mniejszej niż 11,8 m. O zwycięstwie zdecydują 3 kryteria. Za cenę oferowanych pojazdów będzie można uzyskać do 70 % punktów przetargowych. 27 % będzie do ugrania dzięki ocenie technicznej, zaś pozostałe 3 % będzie przyznawane za charakterystykę ekologiczną pojazdów. Otwarcie ofert zaplanowano wstępnie na 8 czerwca. Kiedy tylko pojawi się specyfikacja techniczna uzupełnimy informacje.

Gazowy powrót

Obecny przetarg stanowi pewien powrót dla MPK. Do tej pory co prawda jedyne autobusy na gaz w taborze spółki to były Jelcze 120M po przebudowach na zasilanie CNG oraz używane Volvo B10BLE. Tym razem jednak przewoźnik postawił na rozwiązanie, w którym specjalizuje się tylko jeden polski producent. Mowa oczywiście o Solbusie. A może będą tutaj jakieś niespodzianki?  O tym dowiemy się nie wcześniej niż 8 czerwca.