Tarnów: Więcej autobusów na gaz
Dwadzieścia autobusów na gaz w Tarnowie do końca roku – takie są plany MPK, które współpracując z Karpacką Spółką Gazownictwa napędza pojazdy sprężonym gazem ziemnym CNG. Daje to niekwestionowane korzyści ekologiczne i finansowe – uważa prezes przedsiębiorstwa Henryk Łabno. Dlatego zamierzamy inwestować w ten proces – dodaje. Na temat wykorzystywania gazu ziemnego do zasilania autobusów rozmawiają w Tarnowie członkowie Komisji Ochrony Środowiska Urzędu Wojewódzkiego. Zdaniem przewodniczącej Krystyny Brody samorządy powinny iść w kierunku ekologicznej i taniej komunikacji. Co ważne są na to pieniądze z Unii Europejskiej i funduszy ochrony środowiska. Dotychczas tarnowskie MPK eksploatuje 12 takich wozów. Tarnów jest na trzecim miejscu w kraju, jeśli chodzi o wykorzystanie CNG w komunikacji miejskiej po Przemyślu i Rzeszowie. Dlatego stale rozbudowywana jest sieć dystrybutorów – mówi prezes Karpackiej Spółki Gazownictwa Bogdan Pastuszko. Budowa tankowni to spory wydatek, jedna kosztuje 2 miliony złotych. Gaz ziemny to nie tylko ekologiczna jazda, ale i praca dla ludzi. Dzięki tankowni, która powstała przy MPK, ludzie mają zatrudnienie w zakładzie borykającym się z problemami finansowymi – mówi prezydent Mieczysław Bień. Tarnów czerpie przykład np. z Argentyny, która jest liderem w tym zakresie, na sprężony gaz ziemny jeździ tam już półtora miliona aut.