Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Tallinn ma dwa pierwsze bateryjne trolejbusy. Sam je przebudował

infobus
01.02.2022 12:00

Od 25 stycznia w normalnym ruchu dwa pierwsze autonomiczne trolejbusy, które dzięki dodatkowemu systemowi bateryjnemu mogą być eksploatowane także poza siecią trakcyjną.

To rozwiązanie doskonale znane m.in. w Polsce, natomiast niezwykły jest fakt, że firma TLT sama dokonała tej "bateryjnej" konwersji. Jako pierwsza w Europie.

przebudowane trolejbusy

Od stycznia - po tallińskich liniach nr 4 i 72 - operują dwa przebudowane egzemplarze Solaris Trollino 12 i Solaris Trollino 18, które bez napowietrznej sieci trakcyjnej mogą przejechać nawet do 20 kilometrów.

W ramach konwersji ekipa TLT Tallinn zmodernizowała system pantografów, dodała akumulatory, a także unowocześniła wnętrza pojazdów. Ponadto odnowiono siedzenia i wystrój wnętrz, który inspirowany jest motywami marynistycznymi.

Zobaczcie pierwszy tallińskie autonomiczne trolejbusy na filmie:

Na liniach w kierunku Keskuse-Kopli, oba pojazdy przejeżdżające przez Mustamäe pod siecią trakcyjną, a pozostałą część trasy pokonują na zasilaniu bateryjnym. Nie jest wykluczone, że w przyszłości autonomiczne trolejbusy zaczną jeździć przy kanale Lasnamäe, gdzie nigdy nie jeździły „autobusy na szelkach”.

-„Pierwsze doświadczenia pokazują, że, wszystkie ​​istniejące linie trolejbusowe mogą zostać znacząco przedłużone”– powiedział Otto Popel, członek zarządu TLT. – „Zmodernizowane pojazdy dają możliwość rozszerzenia sieci tras i znacznego zwiększenia mobilności trolejbusów. Dodatkowo są bardzo elastyczne w użyciu. Tramwaje podczas awarii linii energetycznej musza czekać na jej naprawę, a autonomiczne trolejbusy mogą ominąć przeszkodę i kontynuować jazdę.”