Tak będą wyglądać nowe Solarisy MZK Oświęcim
30 listopada zakończył się internetowy plebiscyt ogłoszony przez Miejski Zakład Komunikacji w Oświęcimiu na kolorystykę nowych autobusów. Wygrała opcja numer 3.
Już za kilka miesięcy na ulice miasta wyjadą pierwsze nowe Solarisy,na które Miejski Zakład Komunikacji pozyskał niedawno 18 mln zł z pieniędzyunijnych. Do wiosny 2019 roku tabor MZK wzbogaci się o 20 niskoemisyjnych,nowoczesnych autobusów – o czym pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ W jakich będą kolorach? Już wiemy! Zadecydowali o tym pasażerowiew internetowym plebiscycie.
W listopadzie miejski przewoźnik postanowił zapytaćmieszkańców o zdanie w kwestii kolorystyki i zaproponował cztery projektymalowania pojazdów. Generalnie wszystkie autobusy są w kolorach żółto-czerwono-szarym,które nawiązują do tradycyjnych barw przewoźnika. Przez wiele lat autobusynajpierw były czerwone, by na początku lat 90 zmienić kolor na żółty. Poszczególneprojekty różnią się jednak detalami: inne są przody, nadkola i panel bocznydachowy. Plebiscyt potrwał do 30 listopada. Dziś ogłoszono wyniki.
Trójka wygrywa
W internetowym głosowaniu wzięło udział 1795 osób. Najwięcejgłosów zebrała wersja z dodatkowym kolorem żółtym przechodzącym przez szyby (3).Na tę propozycję zagłosowało 689 osób.
Najmniej podobała się kolorystyka żółto-czerwona z czerwonymprzodem (1). Na ten projekt oddano 213 głosów. Na wersję żółto-czerwonązagłosowało 618 osób (2), a na żółto-czerwono-szarą 275 (4).
Oświęcimski standard
Na zakończenie warto dodać, że same autobusy nie tylko będą dobrzewyglądać, ale także będą komfortowe. Będzie w nich monitoring, kamery zostanąrozmieszczone nie tylko wewnątrz autobusów, ale również i na zewnątrz.Przedział pasażerski będzie klimatyzowany. Wyposażenie obejmie też Wi-Fi, portyUSB, ładowarki do urządzeń mobilnych, tablice podświetlane, informacje głosowewewnątrz i zewnątrz wozów, systemy zliczania pasażerów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Autobusy będą miały też biletomaty oraz wysuwaną platformęna wózki inwalidzkie. W środku będą monitory LED z wyrysowanymi liniami autobusowymi, którebędą ułatwiać pasażerom odczytanie kierunku jazdy i kolejnych przystanków.
Unijny projekt zakłada również przygotowanie kompleksowegosystemu do programowania sieci i tworzenia rozkładów jazdy.
„