Tabor tramwajowy w Polsce cz. 2
Tabor tramwajowy w Gorzowie Wielkopolskim składa się w połowie z wagonów używanych, a w połowie z wagonów produkcji krajowej. Pojazdy używane to 2-członowe, 6-osiowe Duewagi 6EGTW/6ZGTW –w liczbie 20 sztuk (lata produkcji 1966-1971, numery w zakresie 221-272), wyprodukowane przez firmy Crede i Wegmann. Tramwaje produkcji krajowej to 105Na i jest ich 17 szt. (lata produkcji 1976-1988, numery w zakresie 75-134). W Gorzowie nie ma żadnych tramwajów niskopodłogowych.
Tramwaje w Gorzowie Wielkopolskim:
- Konstal 105Na –17 szt.
- Crede/Duewag 6EGTW –4 szt.
- Wegmann/Duewag 6ZGTW –9 szt.
- Wegmann/Duewag 6EGTW –7 szt.
Podstawowy model tramwaju eksploatowany w Grudziądzu to Konstal 805Na wraz z 805Nb –19 sztuk (lata produkcji 1980-1993, numery w zakresie 38-94). 6 spośród tych tramwajów zostało zmodernizowanych i posiada odnowione pudła oraz zmieniony napęd. Drugi eksploatowany model to 3-członowe tramwaje Duewag GT8, których jest 10 sztuk (lata produkcji 1972-1976, numery w zakresie 79-88).
- Konstal 805Na –13 szt.
- Konstal 805Na –6 szt.
- Duewag GT8 –10 szt.
Krakowski tabor tramwajowy dzieli się na kilka grup. Pierwsza z nich to 133 tramwaje produkcji krajowej serii 105N, które dzielą się na typ standardowy 105Na (najliczniejszy) i wagony doczepne 105NaD. Wyjątek stanowi wagon tyrystorowy 105NT. Tramwaje te pochodzą z lat 1975-1992, a ich numeracja mieści się w zakresie 374-1001. Wyróżniającym się pojazdem bazującym na modelu 105Na jest częściowo niskopodłogowy, 5-członowy Protram 405N-Kr.
Kolejną istotną gamą w taborze są używane wagony wiedeńskie Lohner i SGP E1 wraz z doczepami c3 (lata produkcji wagonów 1967-1974, doczepy pochodzą z lat 1959-1962, numery wagonów w zakresie 101-255, a doczep 532-699).
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Mniej liczną grupę stanowią przegubowe wagony używane: Duewag GT8S (lata produkcji 1974-1975, numery 3038-3065), MAN N8S-NF (produkcji 1976-1977, numery 3071-3081) i jeden Duewag N8S-NF. Do grupy tej doliczyć można częściowo niskopodłogowe wagony EU8N zbudowane w MPK na bazie używanych wagonów wiedeńskich produkcji firmy Rotax (wagony z lat 1979-1990, przebudowa w latach 2010-2012, numeracja 3011-3037).
Najnowocześniejszą grupę krakowskiego taboru tramwajowego stanowią niskopodłogowe Bombardiery typów NGT6 i NGT8 (lata produkcji 1999-2013, numery 2001-2074).
- Düwag/Protram N8S-NF – 1 szt.
- MAN N8S-NF – 11 szt.
- Lohner E1 i SGP E1 – 76 szt.
- Lohner c3 – 76 szt.
- Konstal 105Na – 115 szt.
- Konstal 105Nb – 1 szt.
- Konstal 105NaD – 12 szt.
- Konstal 105NT – 1 szt.
- Protram 405N-Kr – 1 szt.
- Rotax/MPK Kraków EU8N – 27 szt.
- Bombardier NGT6 – 14 szt.
- Bombardier NGT6-2 – 36 szt.
- Bombardier NGT8 – 24 szt.
- Düwag GT8S – 28 szt.
/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable{„”line-height:115%;font-size:11.0pt;”Calibri”,”sans-serif””Times New Roman”}