Szybki test hybrydowego Urbino 18 w Tomaszowie Mazowieckim
Od dziś, 1 czerwca po Tomaszowie Mazowieckim kursuje przegubowySolaris Urbino 18 hybrid. Skierowano go do obsługi wybranych kursów linii nr 8.Kilkudniowe testy przegubowej hybrydy mają pozwolić na sprawdzenie, czy pojazdyo większym metrażu sprawdzą się w Tomaszowie Mazowieckim.
Autobus, który udostępniono na testy tomaszowskiemu MZK zostałwyprodukowany w 2008 roku. Jako nabywcą był jeden z operatorów bawarskiegozwiązku komunikacyjnego MVV, firma Josef Ettenhuber GmbH z Glonn. Autobus możejednorazowo przewieźć do 160 pasażerów.
Czas wspomnieć o układzie napędowym przegubowego”jamnika”. Pojazd wyposażono napęd równoległy firmy Allison.Jednostkę napędową stanowi silnik Cummins ISB6.7H 250B o mocy 180 kW. Posiadaon funkcję start – stop. Umożliwia ona rozruch jak i zatrzymanie pojazduwyłącznie przy pomocy silnika elektrycznego. Prąd, który zostaje odzyskany wwyniku rekuperacji trafia do zasobników energii. Układ jezdny oparto na osiachfirmy ZF. Niewątpliwą zaletą, która istotnie wpłynie na komfort jazdy jestzastosowanie niezależnej osi przedniej ZF RL82EC.
Na czas testów pojazdu nie przystosowano do tomaszowskiego systemuinformacji pasażerskiej dlatego posiada tablice tylko z numerem linii ikasowniki mechaniczne. Autobus będzie testowany jeszcze przez kilka dni, do 6czerwca.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Na koniec trochę historii. W przeszłości po Tomaszowie Mazowieckimkursowały już autobusy przegubowe. Było to pięć Ikarus 280.26 i jeden MercedesO305G. Te pierwsze w większości kończyły swój żywot jako przebudowane napojazdy solowe. Mercedes natomiast został wycofany z eksploatacji w 2003 roku.Od tego momentu po mieście jeździły wyłącznie pojazdy jednoczłonowe.
„