Sztywny, jak siedlecki SIWZ na autobusy MIDI
W MPK Siedlce trwa postępowanie przetargowe na dostawę dwóch nowych autobusów miejskich niskopodłogowych klasy MIDI z silnikami diesla Euro 6.
Zamówienie ma zostać zrealizowane w nieprzekraczalnym terminie 30 listopada 2021 roku. O warunkach formalnych przetargu pisaliśmy TUTAJ
Obecnie przeanalizujemy SIWZ z uwzględnieniem kryteriów oceny ofert i specyfikacji technicznej nowych autobusów.
Na chcą Siedlce?
Zamawiający wybierze najlepszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów: ceny (60%), parametrów techniczno-eksploatacyjnych (35%), zużycia energii (4%), emisji CO2 (1%).
W przypadku parametrów techniczno-eksploatacyjnych, Siedlce premiują następujące rozwiązania:
- zastosowane rozwiązanie w zakresie konstrukcji nośnej spełnia wymagania wytrzymałości ich konstrukcji nośnej zgodnie z Regulaminem 66 EKG ONZ – 25 pkt,
- 8 i więcej miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi – 20 pkt,
- układ wylotu spalin - wydech u góry nadwozia – 10 pkt,
- 6-biegowa skrzynia biegów – 25 pkt,
- materiał konstrukcyjny szkieletu, nadwozia, ramy - profile ze stali odpornej na korozję (PN-EN 10088) lub stali o zwiększonej odporności na korozję – 20 pkt.
Specyfikacja techniczna
Autobusy dla Siedlec mają mieć długość od 10,1 do 10,6 m i wysokość do 3,1 m. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami z całkowicie niską podłogą, bez stopni pośrednich wewnątrz, o wysokości podłogi do 320 mm od podłoża. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez troje dwuskrzydłowych drzwi, w układzie 2-2-2 o szerokości minimum 1 200 mm (zamawiający dopuszcza układ 1-2-2). Autobusy będą napędzane silnikiem spalinowym rzędowym, umieszczonym, z tyłu pojazdu w pozycji leżącej lub stojącej, spełniającym normę emisji spalin Euro 6. Silnik powinien cechować się następującymi parametrami: moc minimalna – od 180 kW do220 kW, pojemność w przedziale 6 600 -8 000 cm³, maksymalny moment obrotowy silnika nie mniejszy niż 1 070 Nm. Zamawiający wymaga, aby autoryzowany serwis producenta silnika, jak i całego pojazdu dostępny był na terenie Polski w odległości nie większej jak 120 km od siedziby MPK.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Kolejnym sztywnym wymogiem MPK jest szyba przednia, która musi być dzielona pionowo ze szkła wielowarstwowego klejonego. Oznacza to, że zamawiający nie chce autobusów z szybą panoramiczną. Kierowcy będą pracować w kabinie wydzielonej, typu półotwartego posiadającej oszklone szczelne drzwi z okienkiem do sprzedaży biletów. Siedzenia pasażerskie będą wykonane z tworzywa sztucznego z możliwością łatwego montażu i demontażu w celu wymiany tapicerki. Na poręczach w okolicy drzwi środkowych zamocowane zostaną ładowarki do smartfonów z gniazdem USB w kolorze poręczy.
Autobusy mają posiadać klimatyzację. Informacja pasażerska to tablice zewnętrzne – kierunkowe oraz wewnętrzna. W przypadku tablic zewnętrznych, MPK chce aby były one wykonane w oparciu o technologie LED Zamawiający dopuszcza kolory tablic dające duży kontrast z czarnym tłem, np. żółty, pomarańczowy, jasnozielony. Z kolei tablica wewnętrzna będzie wykonana w technologii matryc LCD z podświetleniem LED o min. przekątnej 22 cali.
Wąskie grono oferentów?
MPK Siedlce stawia na bardzo konkretne rozwiązania – np. szybę czołową dzieloną w pionie, co oznacza, że w przetargu nie zobaczymy takich producentów jak MAN, Mercedes czy Scania. Co więcej, preferowane jest wykonanie nadwozia ze stali odpornej na korozję, zaś w przypadku metody KTL, producent otrzyma zero punktów. To wystarczy, aby na placu boju pozostali Solaris i Autosan. Czy ktoś jeszcze? Przekonamy się w dniu otwarcia ofert, a więc 2 lutego.