Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Sztywny, jak siedlecki SIWZ na autobusy MIDI

infobus
14.01.2021 14:00

W MPK Siedlce trwa postępowanie przetargowe na dostawę dwóch nowych autobusów miejskich niskopodłogowych klasy MIDI z silnikami diesla Euro 6.

Zamówienie ma zostać zrealizowane w nieprzekraczalnym terminie 30 listopada 2021 roku. O warunkach formalnych przetargu pisaliśmy TUTAJ

Obecnie przeanalizujemy SIWZ z uwzględnieniem kryteriów oceny ofert i specyfikacji technicznej nowych autobusów.

Na chcą Siedlce?

Zamawiający wybierze najlepszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów: ceny (60%), parametrów techniczno-eksploatacyjnych (35%), zużycia energii (4%), emisji CO2 (1%).

W przypadku parametrów techniczno-eksploatacyjnych, Siedlce premiują następujące rozwiązania:

  • zastosowane rozwiązanie w zakresie konstrukcji nośnej spełnia wymagania wytrzymałości ich konstrukcji nośnej zgodnie z Regulaminem 66 EKG ONZ – 25 pkt,
  • 8 i więcej miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi – 20 pkt,
  • układ wylotu spalin - wydech u góry nadwozia – 10 pkt,
  • 6-biegowa skrzynia biegów – 25 pkt,
  • materiał konstrukcyjny szkieletu, nadwozia, ramy - profile ze stali odpornej na korozję (PN-EN 10088) lub stali o zwiększonej odporności na korozję – 20 pkt.

Specyfikacja techniczna

Autobusy dla Siedlec mają mieć długość od 10,1 do 10,6 m i wysokość do 3,1 m. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami z całkowicie niską podłogą, bez stopni pośrednich wewnątrz, o wysokości podłogi do 320 mm od podłoża. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez troje dwuskrzydłowych drzwi, w układzie 2-2-2 o szerokości minimum 1 200 mm (zamawiający dopuszcza układ 1-2-2). Autobusy będą napędzane silnikiem spalinowym rzędowym, umieszczonym, z tyłu pojazdu w pozycji leżącej lub stojącej, spełniającym normę emisji spalin Euro 6. Silnik powinien cechować się następującymi parametrami: moc minimalna – od 180 kW do220 kW, pojemność w przedziale 6 600 -8 000 cm³, maksymalny moment obrotowy silnika nie mniejszy niż 1 070 Nm. Zamawiający wymaga, aby autoryzowany serwis producenta silnika, jak i całego pojazdu dostępny był na terenie Polski w odległości nie większej jak 120 km od siedziby MPK.

Kolejnym sztywnym wymogiem MPK jest szyba przednia, która musi być dzielona pionowo ze szkła wielowarstwowego klejonego. Oznacza to, że zamawiający nie chce autobusów z szybą panoramiczną. Kierowcy będą pracować w kabinie wydzielonej, typu półotwartego posiadającej oszklone szczelne drzwi z okienkiem do sprzedaży biletów. Siedzenia pasażerskie będą wykonane z tworzywa sztucznego z możliwością łatwego montażu i demontażu w celu wymiany tapicerki. Na poręczach w okolicy drzwi środkowych zamocowane zostaną ładowarki do smartfonów z gniazdem USB w kolorze poręczy.

Autobusy mają posiadać klimatyzację. Informacja pasażerska to tablice zewnętrzne – kierunkowe oraz wewnętrzna. W przypadku tablic zewnętrznych, MPK chce aby były one wykonane w oparciu o technologie LED Zamawiający dopuszcza kolory tablic dające duży kontrast z czarnym tłem, np. żółty, pomarańczowy, jasnozielony. Z kolei tablica wewnętrzna będzie wykonana w technologii matryc LCD z podświetleniem LED o min. przekątnej 22 cali.

Wąskie grono oferentów?

MPK Siedlce stawia na bardzo konkretne rozwiązania – np. szybę czołową dzieloną w pionie, co oznacza, że w przetargu nie zobaczymy takich producentów jak MAN, Mercedes czy Scania. Co więcej, preferowane jest wykonanie nadwozia ze stali odpornej na korozję, zaś w przypadku metody KTL, producent otrzyma zero punktów. To wystarczy, aby na placu boju pozostali Solaris i Autosan. Czy ktoś jeszcze? Przekonamy się  w dniu otwarcia ofert, a więc 2 lutego.