Sześć eCitaro wzbogaciło tabor Ratyzbony
Ratyzbona (Regensburg) się zmienia: firma transportowa „das Stadtwerk.Mobilität” z Ratyzbony chce w krótkim czasie przestawić znaczną część floty autobusów na w pełni elektryczne autobusy miejskie. Sześć Mercedes-Benz eCitaro już wystartowało i kursują przez zabytkową starówkę.
KONTRAST STAREGO I NOWEGO
Ratyzbona to miasto kontrastów: stare miasto z licznymi historycznymi budynkami jest częścią Światowego Dziedzictwa UNESCO. Jednocześnie rozwijające się miasto oferuje dużą liczbę nowoczesnych miejsc pracy w przemyśle, z czego liczne grono dojeżdża do pracy. Odpowiednio duże jest natężenie ruchu w centrum miasta. Miasto podejmuje jednak środki zaradcze. Długoterminowa inwestycja w autobusy z bezemisyjnymi systemami napędowymi to duży krok naprzód w kierunku lepszej jakości życia.
TROCHĘ O ECITARO
Ratyzbona stawia na zaawansowaną technologię i wygodę. Sześć eCitaro to dwudrzwiowe solo autobusy z akumulatorami półprzewodnikowymi, co jest prawdziwym pionierskim osiągnięciem w inżynierii motoryzacyjnej. Posiadają wysoką pojemność energetyczną, są bardzo trwałe i przyjazne dla środowiska bez niklu, manganu i kobaltu. Baterie autobusów miejskich są ładowane w zajezdni. W tym celu pojazdy są wyposażone są w gniazda po obu stronach.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W każdym razie wyposażenie sześciu eCitaro robi wrażenie. Dzięki asystentowi skrętu Sideguard Assist, aktywnemu profilaktycznemu asystentowi hamowania i systemowi monitorowania ciśnienia w oponach TPM, technologia bezpieczeństwa osiąga najwyższy poziom. Przy tym komfort nie jest zaniedbywany: pasażerowie zasiadają na fotelach tapicerowanych tkaniną, ściany boczne wyłożone są wewnątrz filcem igłowanym. Ponadto projekt kabiny pasażerskiej, od pomarańczowych poręczy, przez niebieskie poduszki siedzeń, po skoordynowaną wykładzinę podłogową, jest równie gustowny, co funkcjonalny. Kierowcy korzystają m.in. z klimatyzowanej kabiny i lodówki.
Firma Regensburger Verkehrsbetriebe GmbH (RVB) w dniu 4 czerwca 2018 r. zmieniła nazwę na Stadtwerk Regensburg Mobility GmbH. Jest to 100% spółka zależna od Stadtwerk Regensburg GmbH. Firma eksploatuje 120 autobusów miejskich, które pokonują dziennie około 15 000 kilometrów. Nawet 90 000 pasażerów codziennie korzysta z autobusów komunikacji miejskiej w Ratyzbonie.