Szczecinek ponawia przetarg na elektrobusy. Do trzech razy sztuka?
31 maja Miasto Szczecinek ogłosiło po raz trzeci przetarg na dostawę pięciu autobusów elektrycznych wraz z ładowarkami, na które pozyskało dofinansowanie z programu „Zielony Transport Publiczny”.
Przypomnijmy, że to już kolejne podejście zachodniopomorskiego samorządu do zakupu elektrobusów. Za pierwszym razem i za drugim – mimo sporej liczby ofert – zamówienia te były anulowane z powodu przekroczenia budżetu. Czy za trzecim razem uda się zamknąć ten temat? Wszystko w rękach oferentów, z których Ikarus wydaje się być najbardziej zainteresowany zwycięstwem w Szczecinku.
TrzeciA próba
Przedmiotem szczecineckiego zamówienia jest cały czas dostawa fabrycznie nowych autobusów elektrycznych oraz ładowarek mobilnych w zakresie:
- dostawa pięciu sztuk fabrycznie nowych autobusów, o napędzie 100% elektrycznym, jednoczłonowych, dostosowanych dla osób niepełnosprawnych, o minimalnej mocy silnika 160 kW, z ogrzewaniem elektrycznym i agregatem grzewczym na ON, identycznych w zakresie wykonania pod względem konstrukcyjnym, parametrów technicznych, kompletacji i wyposażonych w elektroniczny systemem informacji pasażerskiej, system zapowiedzi głosowej, system zliczania potoków pasażerskich, system geolokalizacji pojazdu, system monitoringu wizyjnego pojazdu,
- dostawa pięciu sztuk identycznych mobilnych ładowarek akumulatorów trakcyjnych o mocy wyjściowej minimum 80 kW (2x40 kW) każda.
Pojazdy otrzyma operator – Komunikacja Miejska w Szczecinku, którego załoga przejdzie dodatkowe szkolenia z obsługi nowego sprzętu. Łącznie to grupa 45 osób.
Termin dostawy to cały czas 11 miesięcy od daty podpisania umowy, a na oferty miasto czeka do 3 lipca. Następnie oceni złożone propozycje według kryteriów:
- Okres gwarancji na magazyny energii elektrycznej / Waga: 30 %
- Ocena techniczna / Waga: 10 %
- Cena - Waga: 60 %
Za drugim razem
Ostatnim dostawcą autobusów elektrycznych w Szczecinku był, jak powszechnie wiadomo, Ursus. Lukę po nim (25 maja) chciało wypełnić pięć firm:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- Electrobus Europe, Węgry na sumę 14.210.190,00 PLN brutto / 11.553.000 PLN netto, co daje jednostkowy koszt 120e na poziomie 2.310.600 PLN netto;
- EvoBus Polska, Wolica na sumę 18.433.395,00 PLN brutto / 14.986.500 PLN netto, co daje jednostkowy koszt eCitaro poziomie 2.997.300 PLN netto;
- MAN Truck & Bus Polska, Nadarzyn na sumę 16.158.519,84 PLN brutto / 13.137.007 PLN netto, co daje jednostkowy koszt Lion`s City 12 E na poziomie 2.627.401 PLN netto;
- Busnex Poland, Warszawa na sumę 15.375.000,00 PLN brutto / 12.500.000 PLN netto, co daje jednostkowy koszt E12 na poziomie 2.500.000 PLN netto;
- Huta Stalowa Wola S.A. Oddział Autosan w Sanoku na sumę 16.073.025,00 PLN brutto / 13.067.500 PLN netto, co daje jednostkowy koszt Sancity 12 LFE na poziomie 2.613.500 PLN netto.
Z kolei kwota przeznaczona na sfinansowanie zamówienia to 13.530.000 PLN brutto, czyli nikt się w niej nie zmieścił i to zadecydowało o anulowaniu przetargu.
Za pierwszym razem
Wcześniej - 24 listopada 2022 roku - Szczecinek otrzymał w ramach przetargu numer 1 następujące oferty:
- SOR Libchavy z łączną ceną na poziomie 11.975.000 PLN netto, co daje jednostkową cenę za model NS 12 Electric na poziomie 2.395.000 PLN netto;
- Solaris Bus & Coach z ceną 15.774.750,00 PLN brutto / 12.825.000 PLN netto, co daje jednostkową cenę za model Urbino 12 electric na poziomie 2.565.000 PLN netto;
- MAN Truck & Bus Polska z ceną 17.462.802,00 PLN brutto / 14.197.400 PLN netto, co daje jednostkową cenę za model Lion`s City 12 E na poziomie 2.839.480 PLN netto;
- Electrobus Europe Z1t / Ikarus z ceną 11.922.700,00 PLN netto, co daje jednostkową cenę za model E120 na poziomie 2.384.540 PLN netto.
Z kolei budżet zamawiającego wynosił 13.530.00 PLN brutto. Tym samym wszystkie propozycje przekroczyły sumę przeznaczoną przez zamawiającego na sfinansowanie zamówienia i przetarg anulowano. Szczecinkowi życzymy więcej szczęścia w trzecim podejściu i czekamy na otwarcie ofert. Oby było ich również dużo, jak ostatnio...