Szczecinek oficjalnie z elektrycznymi Ursusami
10 elektrycznych Ursusów City Smile 12LFE już służy mieszkańcom Szczecinka. Wczoraj, 19 grudnia nastąpiła oficjalna ich prezentacja włączeni się do ruchu na miejskich liniach obsługiwanych przez KM Szczecinek.
Podczas uroczystości swoją obecnością zaszczycili Daniel Rak – burmistrz Szczecinka, Jerzy Hardie Douglas – były burmistrz i jednocześnie ojciec tego projektu, Krzysztof Lis – starosta powiatu szczecineckiego, Ryszard Jasionas – wójt gminy Szczecinek i inni przedstawiciele władz lokalnych.
W części oficjalnej jako pierwszy zabrał głos Tomasz Merk. Prezes Zarządu KM Szczecinek, który przedstawił walory nowoczesnych autobusów elektrycznych Ursusa, które aktualnie stanowią prawię połowę użytkowanej floty. Dzięki napędowi elektrycznem, pojazdy są bezpieczne dla środowiska, a także ciche i wygodne zarówno dla pasażerów jak i kierowcy. Nowo zastosowany pulpit z idealnie czytelnym wyświetlaczem LED to kolejne udogodnienie mające poprawić zarówno bezpieczeństwo jak i komfort z jazdy.
Zastosowane pakiety baterii pozwalają osiągnąć zasięg od 120 do 150 km na jednym ładowaniu. Całym napędem sterują urządzenia kanadyjskiej firmy TM4. Sercem napędu jest silnik synchroniczny o mocy 160 kW.
Każdy bateryjny Ursus umożliwia podróż 73 osobom, w tym 27 na miejscach siedzących. Producent zastosował fotele Ster New City. 13 foteli jest dostępnych z niskiej podłogi. Dostęp na pokład jest zapewniony przez dwa wejścia w układzie 2-2-0. Ursus zastosował rozwiązania firm Rawag i BODE.
Przechodzimy do SIP-u. Producent z Lublina zastosował urządzenia bydgoskiego SiMS-a. Na zewnątrz zastosowano więc trzy tablice diodowe (przednia 200 x 24 pkt, bok 160 x 24 pkt, tył prawdopodobnie 40 x 24 pkt). W środku znajdujemy aż dwie tablice. Za kabiną kierowcy mamy LCD 23″. Natomiast naprzeciw drugich drzwi mamy monitor 38″, czyli nic innego jak „e-korale”. Na nich będzie prezentowana informacja liniowa. Nie mogło oczywiście zabraknąć głosowych zapowiedzi przystanków i GPS. Całością steruje autokomputer SIL z dotykowym interfejsem.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Ursusy dla Szczecinka prezentują się ciekawie. Nowy pomysł na malowanie oraz oklejenie nadwozia, nowy koncept kabiny i standardowe rozwiązania w zakresie napędu. Mimo opóźnienia Ursus się postarał.
„