Szczecin znalazł dodatkowe środki i wybrał ofertę PKS
Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie rozstrzygnął przetarg na obsługę pakietu linii dziennych, nocnych i transportu na żądanie.
Zamawiający dołożył brakującą kwotę do oferty PKS i ją zaakceptował. Umowa z wybranym wykonawcą ma obowiązywać do końca 2023 roku.
Linie do obsługi
Przypomnijmy, że przetarg ZDiTM dotyczył wykonywania usług przewozowych zgodnie z rozkładami jazdy dostarczonymi przez zamawiającego na liniach autobusowych w dziennej, nocnej komunikacji i obsłudze transportu na żądanie. ZDiTM przeznaczył przewoźnikowi do obsługi następujące linie:
- dzienne zwykłe - 52, 58, 59, 63, 76, 85, 88, 98, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 241, 242, 243, 244,
- nocne – 521, 522, 523, 525, 527, 528, 529, 530, 531, 532, 535, 536,
- trasy stałe oraz wygenerowane dla transportu na żądanie.
ZDiTM znalazł brakujące środki
Do ZDiTM Szczecin w opisanym wyżej przetargu liniowym wpłynęła tylko jedna oferta – od:
- Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej spółka z o.o. w Szczecinie – cena 51 904 540,30 PLN brutto.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Tymczasem budżet zamawiającego na to zadanie był znacznie mniejszy i był równy sumie 34 329 754,58 PLN brutto. W kasie brakowało zatem 17 mln PLN. Jednak ostatecznie ZDiTM znalazł brakujące środki, co też pozwoliło na akceptację oferty PKS Szczecin.
Wymagania taborowe
ZDiTM początkowo zaplanował, że przewoźnik w trakcie obowiązywania umowy wykona aż 4 071 214,95 wzkm, czyli o ponad milion więcej niż w 2022 roku. Do tego przewoźnik przejedzie jeszcze 4 154 wzkm, wynikające z czasu funkcjonowania transportu na żądanie. Powyższe wielkości mogą ulec zmianie w granicach +/- 30%.
Do realizacji zadań przewozowych ZDiTM wymaga minimum 78 autobusów (razem z taborem rezerwowym) w tym:
- 6 sztuk autobusów klasy MIKRO,
- 42 sztuk taboru MAXI,
- 30 sztuk autobusów MEGA - przegubowych.
Usługi przewozowe mają być wykonywane taborem niskopodłogowym, przystosowanym do przewozów osób w komunikacji miejskiej zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie. Za autobus niskopodłogowy ZDiTM uznaje pojazd, w którym podłoga przestrzeni pasażerskiej o wzniosie maksymalnie 370 mm tworzy powierzchnię bez stopni na odcinku minimum od przodu autobusu do miejsca zakończenia drugich drzwi. Wszystkie pojazdy zgłoszone do obsługi w ciągu 60 dni od podpisania umowy muszą być w barwach miasta Szczecin, tj. Floating Garden. Zabronione będzie umieszczanie reklam na szybach bocznych autobusów realizujących zamówienie. Średni wiek taboru nie może przekraczać 16 lat. Z kolei maksymalny wiek taboru nie może przekraczać 20 lat. Wykonawca kupując nowy autobus musi nabyć go z silnikiem spełniającym normę EURO 6, jeżeli natomiast dokonuje zakupu autobusu używanego, kilkuletniego, to musi on posiadać silnik spełniający normę emisji spalin nie mniejszą niż EURO 3.