Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Szczecin wybiera kolejne elektrobusy od Solarisa

infobus
29.03.2021 11:00

Formalności stało się zadość. Tym samym Szczecin będzie miał łącznie 14 szt. ebusów z Bolechowa - w tym 8 szt. Urbino 18 electric (z RPO) i teraz sześć najnowszych Urbino 12 electric (Z Geparda).

29 marca Miasto Szczecin – ponad miesiąc od otwarciu ofert – rozstrzygnęło przetarg na zakup 6 szt. autobusów elektrycznych i wybrało ofertę Solaris Bus & Coach jako najkorzystniejszą.

MAXI elektryki

Przypomnijmy – drugie szczecińskie zamówienie na elektrobusy obejmowało zakup 6 autobusów jednoczłonowych, niskopodłogowych, fabrycznie nowych, zeroemisyjnych, o napędzie elektrycznym. Pojazdy powinny mieć długość maksymalną 12,50 m i pojemność całkowitą na 75 osób. Układ napędowy powinien być wyposażony w system odzyskiwania energii podczas hamowania i jazdy z góry i wykorzystywania jej do doładowania magazynu energii (tzw. rekuperacji). Dodatkowo autobusy powinny być wyposażone w system ładowania plug-in, pantograf oraz panel fotowoltaiczny na dachu. Oświetlenie kabiny pasażerskiej ma być wykonane w technologii LED, ponadto znajdą się w niej ładowarki USB oraz system informacji dla pasażerów.

Zamówienie na ebusy w wersji solo zostało dofinansowane ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu priorytetowego System zielonych inwestycji (GIS – Green Investment Scheme) - Gepard – Bezemisyjny transport publiczny, nazwa przedsięwzięcia: „Ograniczenie zanieczyszczeń powietrza – zakup autobusów elektrycznych na potrzeby komunikacji miejskiej w Gminie Miasto Szczecin”.

Jedna oferta

W postępowaniu na zakup szczecińskich autobusów elektrycznych typu MAXI wziął udział tylko Solaris, który 22 lutego zaproponował miastu ofertę o wartości 16.661.826,00 PLN brutto / 13.546.200 PLN netto, co daje jednostkowy koszt Urbino 12 electric na poziomie 2.257.700 PLN netto. W tym mamy 48 m-czną gwarancję.

Z kolei szczeciński budżet wynosił 18.450.000,00zł brutto / 15.000.000 PLN netto, co daje koszt jednego szczecińskiego elektrobusu na poziomie 2.500.000 PLN netto.

Co oznacza, że oferta Solarisa zmieściła się w budżecie i to z 1,8 mln zł zapasem. Tak dobra oferta na pewno ucieszyła szczecińskiego skarbnika, nic więc dziwnego, że teraz mamy potwierdzenie i formalny wybór. Czekamy na podpisanie umowy i dostawy!

Screenshot 2021 03 29 Szczecin 2008 11 22 D16 Info O Wyborze Oferty 69 20 29 03 2021 11 48 22 Pdf
Screenshot 2021 03 29 Szczecin 2008 11 22 D16 Info O Wyborze Oferty 69 20 29 03 2021 11 48 22 Pdf 1