Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Szczecin stawia na hybrydy

infobus
04.05.2012 20:08
Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe „Dąbie”ogłosiło przetarg na dostawę w 2013 roku 3 sztuk fabrycznie nowych autobusów hybrydowych. Pojazdy mają mieć 12 metrów, klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, silniki spełniające normę czystości spalin EEV współpracujące z silnikami elektrycznymi o minimalnej mocy 40 kW, monitoring przestrzeni pasażerskiej, automat do sprzedaży biletów. Wraz z autobusami należy przekazać doposażenie serwisowe oraz przeszkolić pracowników Zamawiającego z eksploatacji i obsługi pojazdów.
SPAD bardzo wysoko określił również minimalny zakres udzielonych gwarancji:
a)        na autobus –nie mniej niż 60 miesięcy, bez limitu przebiegu, licząc od daty przekazania autobusu,
b)        na powłoki lakiernicze –nie mniej niż 60 miesięcy, bez limitu przebiegu, licząc od daty przekazania autobusu,
c)        bateria trakcyjna –nie mniej niż 72 miesiące licząc od daty przekazania autobusu,
d)        na perforację spowodowaną korozją poszyć zewnętrznych oraz szkieletu nadwozia i podwozia –nie mniej niż 168 miesięcy licząc od daty przekazania autobusu,
e)        na ogumienie autobusu –nie mniej niż 150.000 km przebiegu lub nie mniej niż
36 miesięcy, licząc od dnia przekazania autobusu, w zależności co wystąpi wcześniej,
f)         akumulatory zasadnicze do rozruchu silnika spalinowego gwarancja minimum 24 miesiące.
Planowany termin dostawy został określony przez Zamawiającego pomiędzy 15 a 30 stycznia 2013 roku.
O zamówienie mogą starać się oferenci którzy dotychczas zrealizowali minimum 2 dostawy autobusów hybrydowych po 3 sztuki w każdej dostawie na rynek państw członkowskich Unii Europejskiej lub Królestwa Norwegii lub Konfederacji Szwajcarskiej, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert.
Jedynym kryterium wyboru oferty będzie cena –100%.
Jest to pierwszy tego typu przetarg w naszym kraju. Dotychczas żaden polski przewoźnik nie zdecydował się na zakup autobusów hybrydowych w wersji 12-metrowej. Obecnie w Polsce jest eksploatowanych 7 sztuk autobusów hybrydowych, jednak wszystkie są autobusami o długości 18-metrów. Najwięcej takich autobusów eksploatuje MZA Warszawa –4 sztuki, dwa posiada PKM Sosnowiec a jedną MPK Poznań. Wszystkie hybrydy dotychczas sprzedane na polskim rynku to Solarisy Urbino 18.