Szczecin kończy z Ursusem. Prawie 2 mln zł kary
26 marca Szczecin rozwiązał umowę z Ursus Bus na zakup autobusów elektrycznych.
O szczecińskim zakupie i przedłużającej się procedurze wypowiedzeniaumowy m.in. pisaliśmy w InfoBusie m.in. TUTAJ.
11 autobusów
Teraz anielska cierpliwość Szczecina sięwyczerpała. Zamówienie – mimo dobrej woli ze strony urzędników – nie zostałozrealizowane w terminie (nieoficjalnie Ursus nie podjął żądnych kroków , aby je zrealizować) i miasto 26 marca rozwiązało umowę na dostawę 11 autobusówniskopodłogowych autobusów z napędem elektrycznym klasy MAXI.
Przypomnijmy, że Szczecin zawarł umowę z konsorcjum Ursus Bus, w składktórego wchodzi Ursus Bus z siedzibą w Lublinie oraz Przedsiębiorstwo Filialne”Zakład samochodowy Nr 1″ Publiczna Spółka Akcyjna „KompaniaSamochodowa Bogdan Motors” – spółka prawa ukraińskiego z siedzibą w Łucku.
Po rozwiązaniu kontraktu miasto obciążyło konsorcjum karą umowną w wysokości1 980 000 zł brutto za przekroczenie terminu wykonania przedmiotu umowy.
Jakinformuje Ursus w oficjalnym komunikacie: –„Spółka podejmie działania, abyzminimalizować negatywny wpływ zaistniałych okoliczności na jej działalność”.
Nie ma już Ursus Busa?
Wszystkie miasta i firmy, które myślą o egzekucji długówUrsus Bus muszą wiedzie, że 13 marca zostało zarejestrowane przez Sąd Rejonowyw Olsztynie połączenie firm Ursus z Ursus Bus.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jak czytamy w giełdowej informacji:
-„Emitent po połączeniu będzie kontynuował działalnośćwłasną, a także będzie prowadził działalność w zakresie produkcji autobusów itrolejbusów, w oparciu o skonsolidowane po połączeniu zasoby, wiedzę idoświadczenie. Emitent dąży do jak najszybszego osiągnięcia synergii i dalszejrestrukturyzacji grupy Ursus, a także realizacji jej założeń, które obejmująochronę słusznych interesów wierzycieli oraz akcjonariuszy, a także samego emitenta.”
„