Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Szczecin i dwa nowe Urbino 18

infobus
23.03.2015 18:25

Spółka SPA Klonowica, obsługująca większość linii na lewobrzeżu Szczecina, odebrała dwa fabrycznie nowe autobusy miejskie ?Solaris Urbino 18. Pojazdy wyróżniają się zdecydowanie większą powierzchnia przeznaczoną dla osób niepełnosprawnych i wózków. To teraz praktycznie dwa osobne stanowiska ?jedno dla osoby niepełnosprawnej poruszającej się na wózku, zaś drugie ?dla wózka dziecięcego. Pierwsze z nich znajduje się nieco dalej od II drzwi pojazdu i bezpośrednio sąsiaduje z miejscem na wózek ?oddzielono zostało jednak od niego barierką i oparciem. Jeżeli zajdzie taka potrzeba oba stanowiska mogą służyć zarówno osobom niepełnosprawnych, jak i rodzicom z wózkami. Zmiana rozplanowania siedzeń w przegubowcach z Bolechowa wynika z nowych przepisów unijnych i zgodnie z nową homologacją konieczne było wykonanie wydzielania obu stanowisk. Dodatkowe miejsce powstało kosztem dwóch foteli, które w starszych wersjach znajdują się na lewym nadkolu przedniej osi. Takie rozwiązanie będzie także we wszystkich kolejnych fabrycznie nowych autobusach. Dwa nowe Solarisy Urbino 18 wyposażone są w silniki DAF MX-11 Euro 6 oraz całopojazdową klimatyzację.

Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe ?Klonowica?zamówiło 2 sztuki modelu Urbino 18 jeszcze jesienią zeszłego roku. Przewoźnik posiada w swoim taborze już 60 autobusów marki Solaris, w tym aż 34 szt. w wersji przegubowej Urbino 18. Współpraca SPAK z Solarisem rozpoczęła się w 2008 roku od zakupu 4 sztuk przegubowych Urbino. Od tamtej pory prawie regularnie dostarczane są kolejne nowe autobusy pozyskiwane w drodze zamówień publicznych. Ostatnie dwa lata to czas w którym SPAK nie zakupił żadnego fabrycznie nowego autobusu. By odnawiać zużyty tabor pozyskiwane są jedynie używane autobusy głównie marki MAN, dotychczas w ilości 11 sztuk (odpowiednio 6 sztuk w 2013 i 5 sztuk w 2014 roku). SPAK posiada obecnie jeszcze 27 sztuk autobusów wyprodukowanych przed 2000 rokiem. Najwięcej spośród nich 20 sztuk stanowią przegubowe Volvo B10MA, zakupione w latach 1994-1995 w ilości 40 sztuk. Łącznie Szczecin w tamtym czasie zakupił aż 80 sztuk tego modelu, z czego połowa trafiła do drugiego szczecińskiego przewoźnika z Dąbia.