Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

System wykrywania pasażera

infobus
10.07.2002 23:56


Firma Delphi Corp. ogłosiła na początku czerwca podpisanie kontraktów z czterema kolejnymi klientami na dostawę pionierskiego pasywnego systemu wykrywania pasażera RECOGNITION™. Łącznie z nowymi kontraktami wpływy Delphi z tytułu sprzedaży tych systemów mogą sięgnąć nawet 350 mln dolarów w 2004 roku i znacznie przekroczyć tę kwotę do roku 2006, wziąwszy pod uwagę ograniczenia czasowe związane z przepisami. Na prośbę klientów szczegóły dotyczące nowych umów nie zostaną ujawnione. „Firma Delphi podjęła szybkie działania, aby zaprojektować technologie, dzięki którym nasi klienci mogą produkować samochody osobowe i ciężarowe jeszcze bezpieczniejsze dla pasażerów,” powiedział Jeff Owens, prezes Delphi Delco Electronics Systems. „Nieustający popyt na technologie wykrywania pasażera potwierdzają zasadność naszej decyzji o podjęciu pionierskich działań w zakresie technologii bezpieczeństwa. Fakt, że staliśmy się pierwszą firmą, która oferowała systemy wykrywania pasażera oparte o klasyfikację wagową, zapewniło nam pozycję lidera na rynku, my zaś nadal planujemy wprowadzać innowacje w zakresie bezpieczeństwa. „Pasywny system wykrywania pasażera RECOGNITION składa się z umieszczonego w fotelu czujnika, który przekazuje informacje do komputera poduszki powietrznej. Korzysta on z urządzeń wykrywających nacisk, zbudowanych z wykorzystaniem technologii opartej na silikonie, znajdujących się pod poduszką fotela pasażera. Wykorzystując skomplikowane algorytmy klasyfikacji pasażerów i szeroko zakrojone przetwarzanie sygnału, system przesyła do sterownika poduszki powietrznej w samochodzie informacje, czy ma uruchomić poduszkę powietrzną pasażera, czy nie. Według Narodowego Departamentu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA), wypadki pojazdów mechanicznych są głównymi przyczynami śmierci osób w wieku od 4 do 33 lat. System RECOGNITION firmy Delphi pomoże producentom samochodów spełnić do roku 2006 amerykańskie standardy dla zaawansowanych systemów poduszek powietrznych w pojazdach. Inna istotna właściwość systemu RECOGNITION Delphi polega na tym, że nie wymaga on żadnej interakcji lub zaangażowania ze strony kierowcy lub pasażera do podjęcia decyzji o ewentualnym uruchomieniu poduszki. Co więcej, produkt ten można bez problemu dostosować do foteli każdego typu bez zmniejszenia ich odporności na uszkodzenia czy wygody. Delphi współpracuje z dostawcami foteli i systemów wykorzystywanych w pojazdach, jak również z producentami samochodów po to, aby umożliwić integrację pasywnego systemu wykrywania pasażera RECOGNITION z wnętrzem każdego samochodu. System ten może zostać również zintegrowany z innymi komponentami, takimi jak czujniki napięcia pasów bezpieczeństwa czy ultradźwiękowy system czujników służący do uzyskiwania dodatkowych informacji o pozycji pasażera. W ubiegłym roku firma Delphi ogłosiła, że będzie dostarczać pasywne systemy wykrywania pasażera dla firm Ford i GM. Według Owensa, Delphi ma obecnie sześciu klientów na swoje systemy.
„Prognozy rynkowe wskazują na łączne roczne tempo wzrostu powyżej 60% w przypadku systemów bezpieczeństwa dla samochodów,” dodał Owens. „Wziąwszy pod uwagę takie tempo wzrostu i wysoki poziom akceptacji tego produktu przez klientów, dostrzegamy wielkie możliwości rozwoju pozostałych elementów naszego zintegrowanego systemu bezpieczeństwa dla tych klientów.” Do oferty nowoczesnych produktów Delphi służących zapewnianiu bezpieczeństwa należą:
Systemy ostrzegania i unikania kolizji FOREWARNŽ – laser, radar, czujniki na podczerwień i dalekiego zasięgu mające za zadanie przekazywać ostrzeżenia i/lub pomoc przy cofaniu, zbliżaniu się do miejsc kolizji, w miejscach o słabej widoczności, przy zmianie pasa i włączaniu się do ruchu, oraz przy wjazdach i zjazdach z autostrady;
Systemy monitoringu kierowców – połączenie czujników biologicznych, urządzeń śledzących ruchy gałek ocznych i monitoringu jazdy, którego celem jest określenie poziomu natężenia uwagi kierowcy;
Poduszki powietrzne STAR – dostosowana do wymagań klientów poduszka powietrzna, która oferuje zaawansowane możliwości unieruchomienia pasażera w celu zapewnienia mu większej ochrony, niezależnie od tego, czy ma on zapięte pasy bezpieczeństwa, czy nie;
Systemy stabilizacji pojazdu – duży wybór produktów, m.in. kontrola ruchu pojazdu, dynamiczna kontrola nadwozia, jazda z użyciem czujników, oraz zaawansowane systemy hamowania i sterowania, które przyczyniają się do zwiększonej stabilności pojazdu i kontroli nad nim;
Adaptacyjne systemy pasów bezpieczeństwa – Urządzenia zapewniające dodatkową ochronę pasażera poprzez zlikwidowanie luzu lub sprzężenie pasa bezpieczeństwa w taki sposób, aby podczas zderzenia pasażer znalazł się w pozycji zapewniającej mu zwiększoną ochronę;
Wiele innych czujników i systemów zapewniających optymalizację bezpieczeństwa w każdych warunkach jazdy od normalnych, poprzez sytuacje, w których można uniknąć kolizji, sytuacje, kiedy nie jest to możliwe, a nawet po zderzeniu.