Symulacje pożaru autobusu elektrycznego w Arrivie
Interwencje wprzypadku pożaru w pojazdach elektrycznych to bardzo wymagająca operacja. Nawetzawodowi strażacy muszą starać się właściwie reagować. Ostatnio mogli tegodokonać trutnowscy zawodowi.
W Arriva zawodowi strażacy ponownie próbowali prawidłowozareagować w przypadku ingerencji w autobusie elektrycznym. Ćwiczenia iszkolenia odbyły się na terenie stacji ładowania w Trutnovie – Poříčí, gdziezapoznali się z autobusami elektrycznymi i mogli wypróbować szereg różnychprocedur, które w innym przypadku są trudne do ustalenia z wyprzedzeniem.Zapoznali się z działaniem autobusu elektrycznego, z elementamizabezpieczającymi w samochodach, takimi jak czujki pożarowe, elementyewakuacyjne czy też odłączenie go napięciem 700V, 400V i 24V. Bardzo ciekawączęścią wydarzenia było podłączenie pojazdu do systemu holowniczego, którysłuży do bezpieczne holowanie.
4x Skoda Solaris 26BBto nie lada wyzwanie do gaszenia
Od lutego 2019 roku w Trutnovie jeżdżą cztery autobusyelektryczne Škoda 26 BB w nadwoziu Solarisa New Urbino 12. ABB, któradostarczyła stację szybkiego ładowania, oraz ČEZ ESCO współpracują przyprojekcie z Arriva East Bohemia. Energię do działania stacji ładowaniaautobusów elektrycznych zapewnia bezpośrednie połączenie z Elektrownią PoříčíGrupy CEZ.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dla strażaków ważne było również zapoznanie się ze stacjamiładowania Alpitronic i stacjami szybkiego ładowania ABB, jak bezpiecznieodłączyć autobus elektryczny od ładowania w przypadku pożaru oraz jak otwieraćlub zamykać bramy stacji ładowania w Poříčí w przypadku przerwy w zasilaniu imechanicznej kontroli tych bram. Interwencja w przypadku pożaru w pojazdachelektrycznych to bardzo wymagająca operacja. W takim przypadku strażacyprzewidują odholowanie pojazdu w bezpieczne miejsce i zastosowaniewysokociśnieniowego systemu gaśniczego Cobra.
„