SWM i MVG otworzyły nową zajezdnię e-busów w Moosach
Stadtwerke München (SWM) i Münchner Verkehrsgesellschaft (MVG) otworzyły nową zajezdnię autobusową w Moosach. W uroczystości otwarcia zajezdni wzięli udział m.in. Daniela Kluckert - parlamentarna sekretarz stanu przy federalnym ministrze ds. do eksploatacji, a także dyrektor zarządzający SWM Mobility i prezes zarządu MVG.
Nadchodzi nowe
Zajezdnia autobusowa Moosach zastąpiła prawie 60-letnią zajezdnię „West” w Laim, która zostanie opuszczona w nadchodzącym roku. Nowa zajezdnia funkcjonuje obok drugiej zajezdni autobusowej na Truderinger Strasse we wschodniej części miasta, która kilka lat temu została zmodernizowana. Ze względu na planowany wzrost w segmencie przewozów autobusowych, w perspektywie średnioterminowej potrzebna będzie dodatkowa trzecia zajezdnia.
Rozbudowany kompleks
Zajezdnia autobusowa Moosach jest zintegrowana z kompleksem budynków „Hybrid.M”, który został wybudowany w pobliżu siedziby Stadtwerke München na terenie obejmującym ponad 40 000 m2. Koszt tej inwestycji to około 196 milionów euro.
W przyszłości w trzynawowej hali zajezdni będzie można ładować około 170 e-autobusów. W pierwszym etapie rozbudowy na otwarciu zainstalowano 56 punktów ładowania, a cała powierzchnia parkingu będzie odpowiednio rozbudowywana w ciągu najbliższych kilku lat. Nowa zajezdnia autobusowa mieści obecnie około 120 autobusów i zostanie w pełni wykorzystana do czasu zmiany rozkładu jazdy. Przez jakiś czas będą tam stacjonować również autobusy z silnikiem Diesla.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Na terenie zajezdni znajdują się również dwie hale warsztatowe, w tym blacharnia i lakiernia. Na stanowiskach pracy, które przeznaczone są dla najdłuższych pojazdów, pracuje około 45 pracowników. W piwnicy znajdują się magazyny części zamiennych oraz pomieszczenia techniczne. Na niższych kondygnacjach budynku surowego, który otacza zajezdnię i chroni przed hałasem okoliczne tereny mieszkalne, mieści się administracja dla około 500 kierowców autobusów, szkoła jazdy autobusów oraz firmowe zaplecze gastronomiczne. Na wyższych kondygnacjach znajdują się wynajmowane powierzchnie biurowe.
Tabor MVG
MVG posiada ponad 400 autobusów, rozmieszczonych w dwóch zajezdniach. 14 z nich to elektryczne autobusy solowe, zaś 10 to elektryczne autobusy przegubowe. Przewoźnik zamówił już 35 kolejnych autobusów przegubowych i oczekuje się ich dostawy w 2023 r. Ponadto, ogłoszono przetarg na dostawę kolejnych 13 autobusów elektrycznych solo i 58 autobusów przegubowych elektrycznych do 2025 r.