Świnoujście na autobusowych zakupach. Po latach wraca do klasy MIDI
21 marca Gmina Miasto Świnoujście ogłosiło przetarg na zakup 5 sztuk fabrycznie nowych autobusów miejskich autobusów z silnikami diesla Euro 6.
Przypomnijmy, że ten kontrakt ma zapewnione dofinansowanie z Funduszu Polski Ład. To aktualnie jedyny program, który wspiera zakupy miejskich pojazdów z silnikami wysokoprężnymi.
Z układem 2-2-0
Co ciekawe, to stosunkowo niewielkie zamówienie podzielone zostało na dwie części. Jak widać zachodniopomorskie miasto stawia na konkurencję i dywersyfikację marek we flocie KA Świnoujście.
Część nr: 1 to dostawa 2 szt. pojazdów klasy MIDI o parametrach:
- długość całkowita: od 10 200 mm do 10 500 mm
- szerokość całkowita (bez lusterek bocznych): od 2 500 mm do 2 550 mm
- wysokość całkowita: do 3 150 mm
- liczba miejsc ogółem co najmniej 75 nie więcej niż 88, w tym: liczba miejsc siedzących: min. 27 (bez miejsca kierowcy), co najmniej 6 miejsc dostępnych z poziomu niskiej podłogi
- liczba drzwi pasażerskich – 2 w układzie 2-2-0 (rzadkość w Polsce) wysokość wejścia maksymalnie 340 mm
- silnik minimum 6-cio cylindrowy, czterosuwowy wysokoprężny z turbodoładowaniem o pojemności co najmniej 6 500 cm3, lecz nie większej niż 11 000 cm3 z chłodzeniem powietrza doładowanego o mocy minimalnej 200 kW
- przewidziany termin dostawy to 12 miesięcy od momentu podpisania umowy.
Część nr 2 to dostawa 3 szt. pojazdów klasy MAXI o parametrach:
- długość: 11 500mm – 12 200 mm,
- szerokość: 2 500 mm – 2 550 mm,
- wysokość max: 3 150 mm,
- liczba miejsc pasażerskich: liczba miejsc ogółem co najmniej 85 nie więcej niż 98, w tym: liczba miejsc siedzących: min. 27 (bez miejsca kierowcy), co najmniej 8 miejsc dostępnych z poziomu niskiej podłogi,
- liczba drzwi pasażerskich – 2 w układzie 2-2-0 wysokość wejścia maksymalnie 340 mm
- silnik minimum 6-cio cylindrowy, czterosuwowy wysokoprężny z turbodoładowaniem o pojemności co najmniej 6 500 cm3, lecz nie większej niż 11 000 cm3 z chłodzeniem powietrza doładowanego o mocy minimalnej 200 kW
- przewidziany termin dostawy to 12 miesięcy od momentu podpisania umowy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przetargowe wymagania
Ogólne kryteria wyboru najkorzystniejszych ofert są takie same. To:
- warunki techniczno-eksploatacyjne / Waga: 40%
- cena - Waga: 60%
W zakresie doświadczenia to dla obu zadań określone minimum to dostawa dwóch fabrycznie nowych autobusów z silnikiem o napędzie wysokoprężnym o wartości zamówienia nie mniejszej niż 1 500 000,00 zł brutto.
Wadium jest identyczne dla obu części. To 50 000,00 zł. Dla części pierwszej OC i środki finansowe to odpowiednio co najmniej 1 500 000,00 zł i 1 000 000,00 zł, a dla części drugiej odpowiednio co najmniej 2 000 000,00 zł i 1 500 000,00 zł.
Na oferty Świnoujście czeka do 21 kwietnia, czyli producenci mają miesiąc na przygotowanie swoich propozycji. Szczególnie jesteśmy ciekawi ofert w klasie MIDI, która tym samym po latach powróci do floty Komunikacji Autobusowej. Aktualnie tabor przewoźnika to 21 autobusów - głównie marki Solaris.