Świnoujście kontynuuje testy mniejszych autobusów
Świnoujska Komunikacja Autobusowa przetestowała dostępneautobusy w klasie MINI i MIDI. Przewoźnik bierze jeszcze na celownik Urbino10,5, który niebawem ma przyjechać na nadmorski sprawdzian.
Zachodniopomorska firma chce być gotowa na zakup krótszych pojazdów, któremogłyby obsłużyć linie na terenach trudniej dostępnych, gdzie są m.in. węższe ulice zograniczoną możliwością skrętu.
-„Ciągle wpływają do nas wnioski o obsługę dodatkowychobszarów w mieście. Stąd potrzebne są takie autobusy. Wnioski te otrzymujemym.in. od mieszkańców Ognicy, Karsiborza, Przytoru i Łunowa” – wyjaśnia ElżbietaBogdanowicz, prezes zarządu spółki Komunikacja Autobusowa.
Świnoujskie testy
W tym roku KA Świnoujście przetestowała kilka modeli – od niskopodłogowego minibusa Iveco-StatosLF38 poprzez Karsan Atak po Isuzu Citibus. Najkrótszy miał 7,9 mdługości, a najdłuższy 9,5 m. Wszystkie wyposażone były w silniki spalinowe Euro-6.
-„Testowaliśmy je pod wieloma aspektami: zużycia paliwa,komfortu jazdy pasażerów i kierowców, długości, przestrzeni dla pasażerów.Wszystkie opinie kierowców porównujemy. Opinie kierowców, którzy nimi jeździlisą pozytywne, choć musimy je teraz porównać” – mówi Elżbieta Bogdanowicz.
Testy nie zostały zakończone. KA chce sprowadzić doŚwinoujścia jeszcze jeden model. Chodzi o autobus Solaris o długości 10,5 m.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
-„Podczas testów były bowiem przypadki, że krótki autobusnie był w stanie zabrać wszystkich pasażerów oczekujących na przystanku. Możewłaśnie 10,5-metrowy autobus okaże się najbardziej dostosowany do naszychpotrzeb” – wyjaśnia szefowa świnoujskiej spółki komunikacyjnej.
„