Świdnik o wyborze Arthur Busa: Byłoby fajnie wybrać producenta ze Świdnika, ale…

infobus
15.09.2023 19:05

13 września Świdnik oficjalnie poinformował o wyborze oferty Arthur Busa w przetargu na dostawę trzech autobusów wodorowych.  

Zdaniem miasta, ta propozycja była nie tylko najkorzystniejsza pod względem cenowym, ale też okresu gwarancji. Firma zaproponowała 7 lat gwarancji i rękojmi całopojazdowej oraz 10 na ogniwa wodorowe. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie

Cztery oferty

Zainteresowanie możliwością ich dostarczenia wyraziły aż cztery polskie firmy. Najwyższa oferta opiewała na 12 505 410 zł, a najniższa na 8 854 998 zł. Władze miasta zdecydowały się na ofertę Arthur Bus, którego propozycja była nie tylko najkorzystniejsza pod względem cenowym, ale też okresu gwarancji. Firma zaproponowała 7 lat gwarancji i rękojmi całopojazdowej oraz 10 na ogniwa wodorowe. Dostawca będzie miał 12 miesięcy od daty podpisania umowy na wyprodukowanie, testy drogowe oraz przekazanie autobusów.

-„Cieszymy się, że udało się rozstrzygnąć przetarg poniżej planowanych kosztów i liczymy na dobrą realizację umowy – mówi Marcin Dmowski, zastępca burmistrza. – Byłoby fajnie, gdyby autobusy dostarczyła firma ze Świdnika, jednak musimy opierać się o prawo zamówień publicznych i wybierać według kryteriów. W tym konkretnym przypadku obowiązywały kryteria techniczne i cenowe. Wszyscy oferenci spełnili te pierwsze, więc główną rolę odegrała cena. Firma Arthur Bus, której zakład mieści się w Lublinie, zaproponowała najniższą cenę, dlatego wybór był jasny.

13 września Świdnik oficjalnie poinformował o wyborze oferty Arthur Busa w przetargu na dostawę trzech autobusów wodorowych.  
fot. UM Świdnik

zamówienie Świdnika

Arthur Bus dostarczy trzy fabrycznie nowe, niskopodłogowe autobusy wodorowe o długości 11,5-12,5 m. Pojazdy mają być przystosowane do minimum 15-letniej eksploatacji. Jednocześnie autobusem będzie mogło podróżować 85 osób, z czego 29 na miejscach siedzących.

Autobus ma posiadać niską podłogę na całej długości, dzięki czemu będzie bezpieczny i wygodny dla osób jadących nim na stojąco. Przewidziano też przestrzeń na wózek. Autobusy będą klimatyzowane, a także wyposażone w ogrzewanie wodne wykorzystujące ciepło z układu chłodzenia układu napędowego i pompy ciepła, porty USB do ładowania urządzeń mobilnych, okna przesuwne bądź uchylne, system informacji pasażerskiej z tablicami LCD i LED, system automatycznych zapowiedzi, nagłośnienie, biletomat na karty, monitoring z kamerami wewnętrznymi i zewnętrznymi oraz system liczenia pasażerów.

Zgodnie z zamówieniem, układ sterujący pracą silnika ma być wyposażony w funkcję ograniczenia prędkości maksymalnej autobusu do 80 km/godz. z możliwością zmiany. Czas tankowania wodorem określono na 12 minut, a minimalny zasięg określono na 300 km.

Przypomnijmy, ż pieniądze na zakup autobusów wodorowych miasto pozyskało na początku grudnia ubiegłego roku. Władze Świdnika podpisały wtedy umowę na dofinansowanie oraz niskooprocentowaną pożyczkę z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Dofinansowanie wyniosło 6 975 000 zł, co stanowi 75% kosztów, a pożyczka 2 325 000 zł. Pieniądze pochodzą z drugiej edycji programu „Zielony Transport Publiczny”. Kolejnym krokiem było ogłoszenie przetargu na trzy pojazdy. Urząd Miasta zrobił to na początku czerwca.

Na koniec link do p[przeprowadzonego postępowania: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-87038eeb-e366-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b