Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Sukcesy nowych modeli Neoplana

infobus
07.05.2003 16:36

Turystyczno-spedycyjna firma Anton Graf GmbH Reisen & Spedition obchodziła na początku kwietnia swoją 75. rocznicę istnienia. Z tej okazji, zarządzający firmą Arno, Theo i Werner Graf, sprawili sobie prezent w postaci 5 autobusów N516/3 SHDHC Starliner oraz trzech pojazdów typu Centroliner N4416. Jak napisano w materiale prasowym Graf, zakupione luksusowe autokary stanowią „wyróżnik nowoczesnej floty 50 pojazdów Neoplana, które dzięki swojemu błyszczącemu żółtemu malowaniu od dwóch lat dodają kolorytu taborowi firmy Graf.” Również trzy dostarczone autobusy miejskie wyróżnia nowoczesna sylwetka i zaawansowane rozwiązania techniczne. Współpraca pomiędzy Neoplan Bus GmbH i Anton Graf GmbH Reisen & Spedition, rozpoczęła się w 1965 roku. Pierwszym pojazdem Neoplana zakupionym przez Antona Grafa – najważniejszą wówczas osobę w firmie – był model Hamburg NH16. Dziesięć lat później, podczas obchodów 70. urodzin założyciela firmy, nabyto pierwszy egzemplarz Citylinera. O obu firmach znów zrobiło się głośno w 2001 roku, kiedy to Graf Reisen wymieniła cały swój park autokarowy, zakupując 50 sztuk pojazdów Neoplan, w tym: 10 sztuk modelu Euroliner, 17 Cityliner, 11 Starliner i 12 Skyliner. Łącznie, to mające swoją siedzibę w Herne przedsiębiorstwo, zakupiło w ostatnich latach 225 autobusów marki Neoplan. Żywe zainteresowanie klientów nowym Starlinerem N516/3 SHDHC utwierdziło Neoplana w przekonaniu, że powinien zaoferować także podobną wersję wiecznie młodego Citylinera o długości 12,84 metra. Odmiana ta, o nazwie Cityliner N116/3 HC bazuje na podobnej koncepcji, jak Starliner N516/3 SHDHC. Przedni i tylny zwis, wynoszący odpowiednio: 2 870 mm i 2 380 mm, zostały przejęte z Citylinera N116/3 H, natomiast rozstaw pierwszej i drugiej osi został zwiększony do 6 290 mm. Uzyskana w ten sposób dodatkowa przestrzeń pozwoliła na zwiększenie pojemności podpodłogowych bagażników do około 11 m3. Rozstaw pomiędzy osią drugą i trzecią (wleczoną) wynosi 1 300 mm. Autokar w wersji czterogwiazdkowej i wyposażony w kuchenkę pokładową zabiera na pokład 50+1+1 pasażerów. Ten pojazd Neoplana jest także odpowiedzią na pojawiający się problem dopuszczalnej masy autokarów dwuosiowych, co najwyraźniej przemawia do klientów, bowiem popyt na pojazdy typu Cityliner Comfort jest coraz większy. Jednym z pierwszych nabywców Neoplana N116/3 HC była firma Alois Galster z Wachenroth. Jej dyrektor, Konrad Galster-Schack, odebrał swój dwudziesty już autobus Neoplan od lokalnego przedstawiciela Neoplana, Waltera Montaga. Głównym argumentem, który skłonił go do zakupu tego modelu była właśnie możliwość przewożenia 50 pasażerów w czterogwiazdkowym standardzie przy uniknięciu problemów z dopuszczalną masą pojazdu. Współpraca Neoplan Bus GmbH z frankońskim przedsiębiorstwem przewozowym zapoczątkowana została w 1981 roku zakupem autobusu Jetliner N216. Jednak już wcześniej firma Alois Galster współpracowała z Auto Sauer GmbH – przedstawicielstwem Neoplana we Frankonii – Walter Montag już od 30 lat dostarcza pojazdy dla tej firmy. Obecnie, tabor autokarów Alois Galster składa się z 9 pojazdów – wszystkich marki Neoplan. Także nowa wersja modelu Skyliner – zaprezentowana podczas ostatnich Targów Samochodów Użykowych IAA – zdobywa coraz większą przychylność klientów w Niemczech: Dirk Silberschneider, dyrektor zarządzający firmy DSD Reisen, mającej siedzibę w Kitzingen koło Wurzburga, dokonał niedawno odbioru swego pierwszego Skylinera N122/3 C. Siedem autokarów należących do DSD Reisen używanych jest do transportu wahadłowego amerykańskich żołnierzy stacjonujących w Niemczech. Pojazdy zabierają żołnierzy z portów lotniczych we Frankfurcie i Rammstein, po czym dowożą ich od baz wojskowych na terenie Niemiec. Głównym powodem decyzji o zakupie właśnie modelu N122/3 C Skyliner była możliwość przewożenia 68+1+1 pasażerów na pokładzie pojazdu oraz wysoki poziom wyposażenia, który dało się uzyskać dzięki długości zwiększonej do 12,44 metra. Oprócz tego, do DSD dotarły także dwa pojazdy N516/3 HL Starliner, chociaż zamówiony został tylko jeden egzemplarz: kiedy firma odebrała pierwszy pojazd, zrobił on takie wrażenie, iż spontanicznie złożono zamówienie na kolejny. Trzy niezwykłe pojazdy dla niezwykłego klienta, który podczas dopiero półtorarocznej współpracy już zdążył stać się jednym z najbardziej lojalnych klientów Neoplana.