Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Sukces e-usług, w tym Bezpiecznego Autobusu

infobus
14.02.2019 07:00

Ponad 100 mln razy Polacy sprawdzali historię pojazdu w roku2018 poprzez e-usługę świadczoną przez Ministerstwo Cyfryzacji – poinformowałresort w środowym komunikacie.

Według ministerstwa e-usługa „Historia Pojazdu”,która działa w oparciu o system CEPiK (Centralna Ewidencja Pojazdów iKierowców), może pomóc w ocenie stanu technicznego pojazdu oraz potwierdzeniuwiarygodności oferty sprzedawcy. Otrzymany raport można zapisać i wydrukować.Informacje o pojeździe otrzymuje się całkowicie bezpłatnie.

– Historia pojazdu to nie jedyna e-usługa, która działa dzięki systemowi CEPiK. Mało kto wie, ale dzięki niemu działa też m.in. www.bezpiecznyautobus.gov.pl, na którym od ręki sprawdzimy, czy autokar którym np. nasze dziecko jedzie na ferie, w ogóle powinien ruszać w trasę – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski.

Miliony w starostwach i SKP

Z systemu CEPiK korzystają też starostwa i Stacje KontroliPojazdów (SKP). W 2018 r. starostwa, korzystając z systemu CEPiK, załatwiłyponad 18 mln spraw – m.in. wydały 5 mln 351 tys. 813 dowodów rejestracyjnych. Wtym samym czasie, także korzystając z CEPiK, starostwa wydały też 5 mln 957 tys.926 pozwoleń czasowych.

Dane do systemu CEPiK przekazują także SKP. To one dołączająinformacje o wykonanym badaniu technicznym pojazdu oraz stanie licznikaodczytanym w trakcie badania. Dzięki temu wiemy, że w 2018 r. w SKP na tereniecałej Polski przeprowadzono 17 mln 654 tys. 508 badań zakończonych wynikiempozytywnym, 615 tys. 177 – negatywnym, a 7 tys. 863 badania przerwano.

Resort poinformował też, że w roku 2018 popularną wśródkierowców była też e-usługą dająca możliwość sprawdzenia online liczby punktówkarnych. W ubiegłym roku skorzystało z niej 361 tys. 812 osób.(PAP)