Stop-Start DIWA.6 przetestowany. Większe korzyści?
Systemy Stop-Start, które już zadomowiły się wewspółczesnych samochodach osobowych, obecnie stanowią skuteczne rozwiązanieredukujące zużycie paliwa i emisję szkodliwych substancji w autobusachkomunikacji miejskiej.
Automatyczna skrzynia biegów DIWA.6 firmy Voith umożliwiazastosowanie układu Stop-Start, gdy odpowiedni silnik pracuje na biegu jałowym,co pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa o 5 – 10%. W lipcu ubiegłego rokutechnologia Stop-Start została zastosowana w ponad 100 autobusach w WielkiejBrytanii i dotychczasowe wyniki z eksploatacji wskazują na skuteczność tegorozwiązania.
W normalnychwarunkach pracy, na przystankach, na czerwonym świetle oraz przy dużymnatężeniu ruchu, autobusy miejskie stoją nawet do 40 procent czasu pracy. W tymokresie automatyczna skrzynia biegów DIWA.6 firmy Voith umożliwia autobusomwyłączenie układu napędowego w celu redukcji zużycia paliwa i emisjiszkodliwych substancji. Zaprojektowana do miejskiego ruchu drogowego DIWA.6wspiera zatrzymanie pracy silnika na czas do 60 sekund bez żadnego wpływu nagotowość autobusu do dalszej jazdy. W zależności od cyklu pracy, przekłada sięto na oszczędność paliwa rzędu 5 – 10 %.
W momencie, gdy większośćdostępnych na rynku technologii odłączania napędu jest wciąż na wczesnym etapierozwoju Stop-Start DIWA.6 firmy Voith już dowiodła swoich zalet. Od lipca 2015roku ponad 100 autobusów pracuje w kilku brytyjskich miastach; kolejne 150 pojazdówwyposażonych w system Stop-Start DIWA będzie gotowych lada dzień.
Na życzenie przewoźnika, Voith oferuje szczegółową analizędanych eksploatacyjnych gromadzonych w sterowniku ECU skrzyni biegówopisujących czasy i częstotliwości postojów. Informacje te mogą byćwykorzystane do indywidualnego określenia korzyści wynikających z systemuStop-Start w danych warunkach miejskich.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Większa atrakcyjność transportu publicznego
Poza niższymi kosztami eksploatacyjnymi system Stop-Start DIWA.6 nadaje większąwagę sektorowi autobusów jako głównemu elementowi sieci transportu publicznego.W kontekście oszczędzania paliwa redukuje również emisję dwutlenku węgla, tlenkówazotu, zanieczyszczeń i hałasu. Ponieważ technologia ta wnosi bezpośredni wkładw czyste miasta, toruje przewoźnikom drogę do spełnienia dyrektywśrodowiskowych lub uzyskania funduszy rządowych.
Jednym z przykładówjest Brytyjskie Ministerstwo ds. Energetyki i Zmian Klimatycznych, któreprzeznaczyło w Planie Węglowym? (tzw. ?Carbon Plan?) na zakup autobusów oniskiej emisji węgla w latach 2010?2015 fundusze w wysokości 112,5 miliona euro(88 milionów funtów). Oddano do użytku już ponad 100 autobusów wyposażonych wtechnologię Stop-Start DIWA.6 firmy Voith.
„