Starostwo Powiatowe w Kędzierzynie-Koźlu wybrało przewoźnika w liniowym przetargu

Starostwo Powiatowe w Kędzierzynie-Koźlu wybrało najkorzystniejszą ofertę w przetargu na świadczenie usług w zakresie regularnego przewozu osób w transporcie drogowym na obszarze Powiatu Kędzierzyńsko-Kozielskiego.
Przypomnijmy, że rozpoczęcie usług przez wybranego przewoźnika planowane jest od 1 września 2021 roku, zaś zakończenie w dniu 30 czerwca 2024 roku. Zamawiający szacuje, że przewoźnik przejedzie łącznie około 2 200 000 wozokilometrów. Liczba ta nie obejmuje dojazdów i zjazdów autobusów do i z linii komunikacyjnych.
DWIE OFERTY
Przewozy dla starostwa chciało świadczyć dwóch wykonawców:
- GTVBUS POLSKA sp. z o.o. – cena 9 670 320,00 PLN,
- MARKPOL Transport krajowy-zagraniczny Marek Rzeźnik – cena 11 951 280,00 PLN.
Na sfinansowanie zamówienia urzędnicy mieli przygotowaną kwotę 10 347 698,00 PLN.
WYBÓR I ODRZUCENIE
W dniu 11 sierpnia zamawiający rozstrzygnął przetarg. Przypomnijmy, że ocenie podlegały: cena za 1 wzkm (60%), norma EURO (15%), dostęp dla osób niepełnosprawnych (15%), wyposażenie dodatkowe: klimatyzacja i elektroniczne wyświetlacze kierunkowe (10%). Urzędnicy z niewiadomych nam przyczyn odrzucili ofertę firmy MARKPOL Transport krajowy-zagraniczny Marek Rzeźnik. Jednocześnie – za najkorzystniejszą, uznano ofertę GTVBUS POLSKA sp. z o.o. Firma uzyskała łącznie 93 pkt. Z przyznanej punktacji wynika, że przewoźnik będzie świadczył usługi autobusami spełniającymi normę emisji spalin co najmniej EURO 5.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
TABOR DO OBSŁUGI LINII
Zamawiający wymaga, aby wykonawca dysponował taborem podstawowym składającym się z 25 autobusów spełniających na dzień rozpoczęcia usługi przewozów wymagania dotyczące wykonywania usług w publicznym transporcie zbiorowym. Autobusy mają umożliwiać dostęp dla osób niepełnosprawnych oraz osób o ograniczonej zdolności ruchowej – tzn. co najmniej 30% taboru podstawowego musi być dostosowana do przewozów osób niepełnosprawnych. W drugim roku realizacji umowy co najmniej 60% taboru podstawowego musi być dostosowana do przewozów osób niepełnosprawnych. 30% taboru będzie posiadać klimatyzację całopojazdową, a rok później odsetek ten wzrośnie do 60%. Do przewozów zostaną skierowane pojazdy o pojemności co najmniej 18 miejsc (siedzących i stojących). Każdy z autobusów musi być wyposażony w co najmniej jedne drzwi otwierane automatycznie z miejsca kierowcy. W autobusach nie zabraknie systemu informacji pasażerskiej - elektroniczne tablice kierunkowe (zamawiający dopuszcza stosowanie tradycyjnych tablic kierunkowych podświetlanych w pierwszym roku obowiązywania umowy). Ponadto, wymogiem jest wyposażenie autobusów w urządzenia GPS lub kompatybilne pozwalające na integrację z systemem umożlwiającym śledzenie ruchów pojazdów realizujących kursy w czasie rzeczywistym.
Oprócz tego przewoźnik musi dysponować taborem rezerwowym w postaci dwóch autobusów o takich samych cechach jak opisane powyżej.