Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Stargard Szczeciński zamawia pierwsze midibusy

infobus
22.07.2014 20:16
W pierwszej połowie września br. do Stargardu Szczecińskiego trafią cztery fabrycznie nowe autobusy MAN Lion’s City Euro 6. To nie koniec jednak tegorocznych wzmocnień. Zachodniopomorski przewoźnik ogłosił właśnie przetarg na zakup 3 szt. pojazdów o długości 10-10,6 m. Dodatkowo pod koniec sierpnia spółka odbierze jeszcze dwa używane przegubowe pojazdy MAN Lion’s City G, które przyjadą ze Skandynawii. Wszystkie pojazdy zostaną nabyte w formie leasingu operacyjnego. Po wzmocnienia w zakresie pojazdów o dużej i bardzo dużej pojemności teraz nadszedł czas na inwestycje w klasę MIDI, która w taborze MZK w zasadzie do tej pory była nieobecna. Teraz to ma się zmienić. W swoim najnowszym zamówieniu przewoźnik zastosował stosunkowo niską wartość kryterium ceny. Ma ono wagę 60%, a zdecydowanie więcej punktów niż zazwyczaj oferenci mogą zdobyć w zakresie warunków technicznych (31%). Tutaj najwięcej można „zarobić”za:
– Sztywną belkę w przednim zawieszeniu: 5 pkt.;
– Bezobsługowy układ smarowania podwozia we wszystkich podzespołach: 15 pkt.;
– Maksymalny moment obrotowy 1100 Nm i więcej –10 pkt.;
– Przebiegi między wymianami oleju w silniku w zakresie 40-60 tys. km –10 pkt.;
– Konstrukcję nośną nadwozia jako kratownicy ze wzmocnieniami w postaci belek poprzecznych –10 pkt.;
– Szybę przednią składającą się z trzech części (część górna oraz część dolna lewa i prawa, dzielona w osi
pojazdu) –10 pkt.;
– Unifikację silnika autobusu z flotą MZK (MAN, Scania) –10 pkt.;
– Unifikacji skrzyni biegów z flotą MZK (ZF, Voith) –10 pkt.;
– Konstrukcję nośną ze stali konstrukcyjnej wysokiej wytrzymałości zabezpieczonej KTL –5 pkt.;
– Pojemność silnika od 6,8 do 8 dm3 –15 pkt.
MAN Lion`s City M największy faworyt przetargu MZK Stargard Szczeciński
Oprócz tego w stargardzkim zamówieniu liczy się czas realizacji zamówienia (5%) i koszty zużycia energii (4%). Najnowsze pojazdy maja planowo pojawić się na przełomie lutego i marca 2015 r. Aktualnie MZK Stargard Szczeciński posiada flotę 34 autobusów, z czego najwięcej bo 15 szt. należy do marki MAN, 10 szt. –Jelcz i 9 szt. –Scania. Dodatkowo ostatnie zakupu nowych i używanych pojazdów pokazują, że przewoźnik wysoko ceni pojazdy niemieckiego producenta. Dodając do tego kryteria zastosowane w najnowszym w przetargu dotyczące długości pojazdu, pojemności silnika, zabezpieczenia konstrukcji poprzez KTL czy unifikację z posiadanym taborem to wydaje się, że największe szanse na wygraną w najnowszym  zamówieniu MZK ma MAN z modelem Lion`s City M. Byłyby to kolejne tego typu midibusy zamówione w tym roku w Polsce. Przypomnijmy, że na początku br.  Miejskie Przedsiębiorstw Komunikacyjne w Siedlcach zamówiło cztery autobusy MAN Lion`s City M. O tym czy „małe lwy”pojawią się także w Stargardzie przekonamy się 10 września. kiedy zaplanowano otwarcie ofert. Szacunkowa wartość kontraktu wynosi 2 460 162,60 PLN netto.