Stalowa Wola z umową na Urbino 8,9 LE electric

Podkarpackie miasto zamówiło 10 szt. elektrycznych autobusówUrbino 8,9 LE i tym samym dołączyło do kolejki polskich miast oczekujących naelektrobusy z logo jamnika. To m.in. Chodzież, Ostrów Wlkp., Sosnowiec, Warszawa i Września.
Stalowa Wola wraz z zakupem elektrycznych Solarisów dołączydo pionierów elektromobilności w Polsce. W ramach rozpisanego w kwietniuprzetargu gmina zakupi łącznie 19 autobusów miejskich, z których:
-
10 szt. to pojazdy bateryjne lasy MIDI Urbino 8,9 LE;
-
6 szt. to pojazdy klasy MIDI z silnikami diesla Euro 6(czekamy na wybór oferty albo Autosanu, albo Solarisa);
-
3 szt. to pojazdy klasy MINI z silnikami diesla Euro 6 (czekamyna wybór oferty Autometu).
Gmina Stalowa Wola zdecydowała się na wprowadzenie autobusówelektrycznych ze względów ekologicznych i ekonomicznych. Autobusy elektryczneodznaczają się bowiem znacznie niższymi kosztami eksploatacji. Zamówienie naautobusy bateryjne obejmuje również infrastrukturę potrzebną do ich ładowania.Według podpisanej wczoraj umowy,autobusy dostarczone zostaną do Stalowej Woli wiosną 2018 roku. Trzypantografowe stacje ładowania, z których będzie można ładować baterie autobusóww ciągu dnia oraz pięć dwuwyjściowych stacji zajezdniowych do ładowania nocnegodostarczy firma Ekoenergetyka-Polska.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Każdy z zamówionych pojazdów wyposażony zostanie w centralnysilnik trakcyjny o mocy 160 kW . Elektryczne Urbino 8,9 LE, które będą jeździćw Stalowej Woli będą zasilane energią elektryczną pochodzącą z 4 baterii ołącznej pojemności 160 kWh. Ładować je będzie można zarówno za pomocą złączaPlug-in, jak i pantografu o mocy 200 kW. Autobusy posiadać będą szeregudogodnień wprowadzonych specjalnie z myślą o podróżujących, takich jak portyUSB, WiFi oraz system monitoringu zwiększający bezpieczeństwo wewnątrz pojazdu.Poza tym gmina Stalowa Wola postawiła na system zliczania pasażerów dziękibramkom liczącym w każdych drzwiach wejściowych, co pozwoli na prowadzeniestatystyk i efektywniejsze zarządzanie flotą komunikacji publicznej.
Solaris dostarczył do tej pory w Polsce autobusy elektrycznedo Krakowa, Warszawy, Ostrołęki i Inowrocławia. W chwili obecnej trwa dostawa22 autobusów bateryjnych do Jaworzna, które jako jedno z pierwszych polskichmiast zdecydowało się w roku 2015 na zakup autobusu elektrycznego. Rok 2017obfituje w zamówienia na pojazdy bateryjne na krajowym rynku. ElektryczneSolarisy już wkrótce wyjadą z bolechowskiej fabryki do Chodzieży, OstrowaWielkopolskiego, Sosnowca, Warszawy, Wrześni oraz Stalowej Woli.
„