Stalowa Wola po autobusowym rozeznaniu
Do 25 stycznia zainteresowani producenci mogli nadesłać do MZKwstępne wyceny pojazdów. Aby ułatwić to zadanie zainteresowanym firmomstalowowolska spółka przedstawiła swoje oczekiwania wobec. Ich forma sugerujemożliwość, że będą to elementy SIWZ przyszłego przetargu.
Autobusy klasy midi mają być pojazdami niskowejściowymi odługości 7 – 8 m, szerokości do 2,44 m i wysokości nie więcej niż 3,15 m. Powinnoposiadać dwa wejścia w układzie 2-2, każde o prześwicie minimum 1050 mm. Mająumożliwiać podróż przynajmniej 24 osobom, w tym nie mniej niż dziewięciu namiejscach siedzących. Ma być napędzany silnikiem diesla o pojemności 2,5 – 3,5l, mocy nie mniejszej niż 125 kW i przynajmniej 385 Nm maksymalnego momentuobrotowego. Powinien on zostaćzblokowany z przynajmniej pięciobiegową automatyczną skrzynią biegów.Przestrzeń pasażerska powinna być klimatyzowana urządzeniem o mocy co najmniej15 kW, natomiast naturalna wentylację ma zapewniać minimum dwa okna boczne.
Z kolei solówki mają mieć długość 11,5 – 12 m, szerokość co najmniej2,5 m, wysokość do 3,25 m i być pojazdami całkowicie niskopodłogowymi. Mająumożliwiać podróż minimum 85 pasażerom, w tym 27 – 34 na miejscach siedzących.Wejście na podkład ma być możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Będąnapędzane silnikiem diesla o pojemności 9 – 11 l, mocy 210 – 240 kW. Jednostka powinna być zblokowana z przynajmniej czterobiegowąautomatyczną skrzynią biegów. Przestrzeń pasażerska powinna być klimatyzowanaurządzeniem o mocy co najmniej 27 kW, natomiast naturalna wentylację mazapewniać minimum sześć okien bocznych.
Ponadto pojazdy mają być monitorowane oraz wyposażone w systeminformacji pasażerskiej, który będzie kompatybilny ze stosowanymi już wStalowej Woli rozwiązaniami mieleckiej firmy R&G. Każdy z autobusów maposiadać komplet trzech zewnętrznych tablic diodowych, jedną wewnętrzną,monitor LCD o przekątnej nie mniejszej niż 22″ oraz głosowe zapowiedziprzystanków.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Kiedy zatem planowany przetarg? To zapewne będzie uzależnione odm.in. tegorocznych możliwości finansowych MZK. Niewykluczone, że spółka nazakup będzie chciała uzyskać wsparcie w postaci grantu unijnego.
„