Stagecoach kupuje 434 nowe autobusy!

infobus
02.09.2009 08:27
Pod koniec lipca br. transportowy koncern Stagecoach potwierdził rekordową sumę inwestycji (71 mln funtów) w nowy tabor autobusowy. W czerwcu br. przewoźnik zakupił także autokary Van Hool Astromega do obsługi trasy Oxford –Londyn.
Koncern Stagecoach Group jest międzynarodową grupą przewoźników transportu publicznego, funkcjonującą w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Firma zatrudnia ok. 30.000 osób i działa w branży autobusowej, kolejowej i tramwajowej. Jej brytyjski oddział Stagecoach UK dysponuje flotą ok. 7000 autobusów, które operują od Islandii poprzez Szkocję do południowo-zachodniej Anglii. To daje wynik ok. 2 milionów pasażerów dziennie. Pod koniec lipca br. transportowy gigant potwierdził rekordową sumę inwestycji w nowy tabor autobusowy. 71 mln funtów. Wszystkie zostaną wykonane przez angielskich producentów z częściowym zastosowaniem podwozi takich firm jak Scania (100 szt.), MAN (100 szt.) i Volvo (45 szt.). W sumie angielski oddział koncernu zamówił 434 nowych pojazdów, które mają być dostarczone w 2009 i 2010 r. Zostaną one skierowane do obsługi połączeń w Szkocji, Anglii i Walii. Zamówienie obejmuje zarówno autobusy miejskie (389 szt.), jak i międzymiastowe (45 szt.). Wszystkie pojazdy będą spełniać normy emisji spalin Euro 5, które na Wyspach weszła w życie w dniu 1 września. Ten rekordowy kontrakt Stagecoach w szczegółowym rozbiciu wygląda następująco:
– 100 szt. dwupokładowych autobusów Alexander Dennis Enviro 400 na podwoziach Scania;
– 100 szt. dwupokładowych autobusów Alexander Dennis Enviro 400 integralne;
– 15 szt. autobusów Alexander Dennis Enviro 300 integralne;
– 100 szt. autobusów Alexander Dennis Enviro 300 na podwoziach MAN;
– 33 szt. midibusów Alexander Dennis Enviro 200;
– 9 autobusów międzymiastowych Plaxton Profile na podwoziach Volvo;
– 7 autobusów międzymiastowych Plaxton Panther na podwoziach Volvo (12.3 m)
– 29 autobusów międzymiastowych Plaxton Panther na podwoziach Volvo (15 m)
– 10 midibusów Optare Versa;
– 1 minibus Optare Solo.
Alexander Dennis Enviro 400Alexander Dennis Enviro 300Optare VersaPlaxton Panther na podwoziach Volvo (15 m)
„Zamówione autobusy będą posiadały ekologiczne silniki, co przyniesie znaczne korzyści dla pasażerów i środowiska w lokalnych społecznościach –powiedział Les Warneford, szef Stagecoach UK. – To nasz obowiązek wprowadzać innowacyjny i komfortowy tabor. Wierzymy, że podróż takimi autobusami to kluczowy element rozwiązania rosnącego problemu korków w naszych miastach. To ogromna szansa, aby przyciągnąć więcej ludzi podróżujących samochodami do naszych ekologicznych i coraz lepiej zorganizowanych linii autobusowych.”Warto tutaj przytoczyć badania Stagecoach`a, które wykazały, że podróż autobusem może być nawet do 80% tańsza niż dojazdy samochodem osobowym (pełen zapis tych badań dostępy jest na TUTAJ: http://www.stagecoachgroup.com/scg/media/press/pr2008/2008-08-29/. Oprócz nowoczesnej floty kluczem tutaj do sukcesu jest niewątpliwie także dostęp online do zakupu okresowych biletów, które obowiązują w całej międzymiastowej i miejskiej sieci Stagecoach. Dzięki temu klienci mogą otrzymać większe rabaty oraz dokładnie poznać koszty ich podróży. Szczegóły tego systemu dostępne są na stronie www.buymymegarider.com
Van Hool T927 podczas obsługi Oxford TubeVan Hool T927 podczas obsługi Oxford TubeVan Hool T927 podczas obsługi Oxford TubeVan Hool T927 podczas obsługi Oxford Tube
Stagecoach inwestuje także w Van Hoole
W czerwcu br. Stagecoach potwierdził także dużą inwestycję w nowy tabor do obsługi „Oxford Tube”–czyli połączenia BRT na trasie Londyn –Oxford. Do ich obsługi koncern zakupi flotę 26 nowych dwupiętrowych autokarów Van Hool T927 Astromega, których jednostkowa cena wyniosła ponad 350.000 funtów. Ich pojemność to 87 pasażerów. Wszystkie pojazdy zostaną wyposażone w silniki DAF Euro 5, klimatyzację, WC, rozkładane siedzenia, pasy bezpieczeństwa, gniazdka z prądem, systemy GPS do śledzenia pozycji autobusu na plazmowych ekranach. Ponadto pojazdy mają mieć dolny pokład dostępny dla wózków inwalidzkich. Dostawy nowych autobusów powinny zakończyć się na początku października br.
Oxford Tube to linia szybkiego autobusu zapoczątkowana w 1987 roku –wówczas z częstotliwością kursowania co 30 minut. Od 1993 roku trasa obsługiwana jest przez 24 godziny na dobę (w tym także w Boże Narodzenie i Nowy Rok!). Roczna liczba pasażerów wzrosła z 230 000 w 1987 r. do ponad 2 milionów w 2009 r. Aktualny takt kursowania autobusów to 10 minut. Rocznie flota Oxford Tube pokonuje 3,4 milionów mil rocznie. –„Tegoroczny zakup belgijskich autobusów to trzecia całkowita wymiana naszego taboru na tej trasie. Ostatnią wykonaliśmy 10 lat temu. Chcąc utrzymać naszych klientów cały czas inwestujemy wyższą jakość”–powiedział Les Warneford. I na koniec ciekawska –czy wiesz, że flota Oxford Tube pokonuje tygodniowo odległość odpowiadającą trzykrotnemu okrążeniu kuli ziemskiej, a jej pojemność umożliwia przewóz 6000 osób dziennie? Szczegółowy opis systemu na  www.oxfordtube.com
Dane techniczne
TD927 Astromega UK &IRL        
 
Długość
14 200 mm         
Szerokość
2 550 mm
Wysokość
4 000 mm            
Pojemność pasażerska –górny pokład
max. 63 miejsca
Pojemność pasażerska –dolny pokład
24 miejsca + kierowca lub 20 miejsc + kierowca + wózek
Pojemność luków bagażowych
max. 7 m3           
Silnik     
PACCAR EEV    typ MX340 U2   
Pojemność
12 902 cm3
Skrzynia
ZF AS-Tronic 12-AS2301
Podwozie
integralne, trzyosiowe Van Hool ze sterowaną tylną osią
 
Van Hool T927Van Hool T927Van Hool T927