Stagecoach chce mieć najwięcej elektrobusów w Europie
Firma Stagecoach zapowiedziała inwestycje w autobusyelektryczne dla Manchesteru na łączną kwotę 56 milionów funtów. To europejski rekordi jednocześnie prztyczek dla Londynu i jego burmistrza Sadiqa Chana, któryzamówił 68 nowych elektrycznych pięter dla stolicy.
Za 56 milionów funtów Stagecoach – największy brytyjskiprzewoźnik autobusowy i autokarowy – chce nabyć 105 szt. niskopodłogowych, dwupokładowychpojazdów o zerowej emisji i dedykowaną dla nich infrastrukturę. Zielonee-autobusy mają zostać wprowadzone w latach 2019-2020 – w ramach nowej umowy z zarządemTfGM.
Pierwszy egzemplarz z 105 zamówionych nowych autobusów ma pojawićsię w Manchesterze już latem 2019 r. Potem około 15-20 autobusów zostaniewprowadzonych we wrześniu 2019 r. Cała flota ma być w pełni wdrożona napoczątku 2020 r. Z kolei prace infrastrukturalne rozpoczną się jesienią 2018 r.I zostaną w pełni zakończone do wiosny 2019 r.
Rządowe wsparcie
Koszt inwestycji to ok.56 mln GBP, ale Stagecoach zapłaci tylko 34,6 miliona funtów . Reszta – 21,5miliona funtów – ma pochodzić z rządowego programu Ultra-Low Emission Bus,którego celem jest ograniczenie emisji i zapewnienie czystszych i bardziejekologicznych podróży.
I właśnie kwesta finansowania jest tym elementem, którywymaga dopięcia. Przewoźnik już wie, jakie autobusy wybierze (zresztą nie matutaj za dużego wyboru). To piętrowe elektrobusy BYD-ADL Enviro400 EV City,każdy o zasięgu do 190 mil i pojemności około 80 pasażerów.
Do tego dochodzą wielomilionowe inwestycje w infrastrukturę idoprowadzenie odpowiedniej mocy do zajezdni (w Hyde Road i Sharston). Wprojekcie Stagecoach chce wykorzystaćinteligentne ładowarki, które ograniczą zużycie energii elektrycznej i zmaksymalizujądostępność pojazdów, umożliwiając im pracę 24 godziny na dobę.
Projekt przewiduje, że manchesterskie e-busy będą obsługiwaćcztery kluczowe linie i połączą centrum Manchesteru, lotnisko, dworzec kolejowyManchester Piccadilly, sześć szpitali i dwa uniwersytety.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Około15-20 autobusów zostanie wprowadzonych miesiąc od lata 2019 r., A pełnewdrożenie zostanie osiągnięte na początku 2020 r. Prace infrastrukturalnerozpoczną się jesienią 2018 r. I zostaną w pełni zakończone do wiosny 2019 r.
Inicjatywa Stagecoach przyczyni się również doprzyspieszenia wprowadzenia e-busów w całej Europie. Obecnie w całej Europie operując około 725 000 miejskich autobusów, z czego około 2500 z nich jest w pełnielektrycznych.
„