Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Srebrny – najczęściej wybierany kolor w motoryzacji

infobus
21.10.2009 10:16

Już dziewiąty rok z rzędu kategoria samochodowych lakierów srebrnych, obejmująca także odcienie grafitowe i szare, utrzymała pozycję najbardziej popularnej na świecie –podał koncern PPG (amerykańska firma o światowym zasięgu, zajmująca się m.in. dostawami powłok lakierniczych), a informuje o tym Samar. W Europie kolor srebrny i grafitowy wyprzedziły kolejno czarny, niebieski i biały oraz czerwony. W Ameryce Północnej odcienie srebrne i grafitowe zanotowały spory wzrost popularności z 20 proc. w 2008 roku do 25 proc. w roku bieżącym. Drugie miejsce zajął kolor biały (18 proc.);czarny był trzeci (16 proc.), a czerwony – czwarty (12 proc.). Te cztery grupy kolorystyczne stanowią ponad 2/3 lakierów wszystkich samochodów sprzedawanych w Ameryce Północnej. Tymczasem zaledwie 15 lat temu najpopularniejszym kolorem lakieru był zielony (21 proc.), gdy udział srebrnego wynosił tylko 8 proc. w 1994 roku. –„Tajemnica sukcesu i rosnącej popularności koloru srebrnego to m.in. wszystkie te innowacyjne efekty, które sprawiają, że srebro naprawdę lśni… dużo bardziej niż zwykła szarość – mówi Jane Harrington, menedżer PPG, zajmująca się kolorystyczną stylistyką powłok samochodowych. –„Srebrzyste odcienie dobrze współgrają z dzisiejszą modą na metaliczny, teksturalny wygląd. Różnorodność srebra, od subtelnych zmian akcentów barwnych po efekt „trójwymiarowych”płatków metalicznych, odpowiada bogactwu stylów wykończenia samochodów”–dodaje. W Europie kolor srebrny i grafitowy (35 proc.) wyprzedziły czarny (22 proc.), niebieski i biały (każdy po 13 proc.), czerwony (9 proc.), odcienie naturalne (5 proc.), zielony (2 proc.) oraz inne niszowe kolory (1 proc.).
W regionie Azji i Pacyfiku ranking przedstawia się następująco: kolor srebrny i grafitowy (34 proc.), czarny (21 proc.), biały (17 proc.), niebieski (9 proc.), czerwony (7 proc.), odcienie naturalne (6 proc.), inne niszowe kolory (4 proc.), zielony (2 proc.). –„To oczywiste, że przemysł motoryzacyjny zmierza w kierunku bogatszej oferty kolorystycznej – mówi Harrington. „Palety kolorów stają się coraz szersze, gdy liczba modeli spada, a przemysł się konsoliduje. W przyszłości producenci samochodów będą coraz bardziej polegać na kolorze jako na czynniku wyróżniającym ich markę”.