Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Srebrny Listek CSR dla Volvo Polska [FILM]

infobus
29.06.2016 05:00

Volvo Polska po raz czwarty została laureatem SrebrnegoListka CSR tygodnika Polityka. Wyróżnienie za 2015 rok zostało przyznane wwyniku ankietowego badania dotyczącego społecznej odpowiedzialności biznesu(Corporate Social Responsibility) w polskich przedsiębiorstwach,przeprowadzonego przez tygodnik Polityka wspólnie z firmą Deloitte.

Pytania zamieszczone w ankiecie dotyczyły siedmiunajważniejszych dla CSR obszarów: ładu korporacyjnego, praw człowieka,zachowania wobec pracowników, ochrony środowiska, dbałości o klienta,uczciwości biznesowej i zaangażowania społecznego. Bazują one na wytycznychmiędzynarodowej normy społecznej odpowiedzialności ISO 26000.

Srebrny Listek CSR POLITYKI ? otrzymują firmy, które wswojej codziennej działalności operacyjnej deklarują uwzględnianie wszystkichkluczowych rozwiązań normy ISO 26000. Firmy te opierają swoje działania onajlepsze lokalne i globalne praktyki oraz stosują międzynarodowe standardy.Dodatkowo istotnym elementem ich zarządzania jest system zarządzania etyką oraznajwyższe standardy zarządzania personelem.

CSR w Volvo Polska

Odpowiedzialność społeczna biznesu to ważny elementdziałalności firmy Volvo. Opiera się na wartościach i kulturze organizacyjnejfirmy. Jest zobowiązaniem do prowadzenia działalności w sposób odpowiedzialny iwspierania zrównoważonego rozwoju w zakresie rozwiązań transportowych.Działania CSR obejmują aspekty związane z troską o środowisko naturalne, etykąbiznesu, prawami człowieka i kwestiami społecznymi. Wspierają też rozwójkultury organizacyjnej opartej na wartościach i promują różnorodność.

Volvo to jeden z największych światowych producentówautobusów i samochodów ciężarowych, posiadający długą tradycję w zakresiebezpieczeństwa drogowego. Firma stosuje w swoich pojazdach szereg innowacyjnychrozwiązań zapewniających wysoki poziom bezpieczeństwa kierowców i pasażerów.Poza rozwojem produktów, dzieli się też wiedzą, prowadząc szkolenia, np. dlakierowców samochodów ciężarowych, służące podnoszeniu ich kompetencji, a tymsamym zwiększaniu bezpieczeństwa użytkowników dróg. Pracownicy firmy angażująsię natomiast w promowanie bezpieczeństwa w ruchu ulicznym wśród dzieci wszkołach w ramach opracowanej przez Volvo kampanii Stop Look Wave (Zatrzymajsię Popatrz Pomachaj).

Z myślą o ekologii

Firma przykłada też ogromną wagę do troski o środowiskonaturalne. Przykładem mogą być produkowane we wrocławskiej fabryce Volvoautobusy hybrydowe i hybrydowo-elektryczne, które wychodzą naprzeciwoczekiwaniom wielu europejskich miast prowadzących zdecydowaną politykęwdrażania ekologicznych środków transportu publicznego.

Volvo Polska kupuje 100% energii elektrycznej pochodzącejwyłącznie z odnawialnych źródeł, stosuje inteligentne oświetlenie w halachprodukcyjnych i prowadzi kampanię ekologiczną promującą segregowanie odpadówwśród pracowników firmy. Na wiosnę 2016roku firma zrewitalizowała iudostępniła nowy teren parkowy przy swojej siedzibie we Wrocławiu.

Dbając o pracowników, Volvo Polska podejmuje szereg działańzwiązanych m.in. z rozwojem w zakresie umiejętności zawodowych ipozazawodowych, promocją zdrowego trybu życia czy równowagi pomiędzy życiemprywatnym a zawodowym. W ramach promocji zagadnień związanych zbezpieczeństwem, prowadzone są dla pracowników szkolenia pozwalające zdobyćumiejętności w zakresie udzielania pierwszej pomocy.

Volvo potrzebującym

Istotną część działań CSR stanowią też inicjatywy prowadzonena rzecz społeczności lokalnych. Firma co roku bierze udział w akcjicharytatywnej pod nazwą Fabryka Świętego Mikołaja organizowanej przezwrocławską redakcję Gazety Wyborczej. W Volvo Polska funkcjonuje też programwolontariatu pracowniczego, umożliwiający pracownikom realizację projektów na rzecz społeczności.Od wielu lat pracownicy angażują się regularnie w akcje honorowego oddawaniakrwi, organizowane przez pracodawcę. Firma bierze też udział w społecznychakcjach RCKiK apelujących o oddawanie krwi.

Ważnym obszarem społecznej odpowiedzialności są działania napolu edukacji. Volvo Polska współpracuje z uczelniami, m.in. z PolitechnikąWrocławską i Uniwersytetem Ekonomicznym, w zakresie wymiany wiedzy i doświadczeńoraz w rozwoju programów dydaktycznych, obejmujących m.in. praktyki i stażestudenckie. Wśród studentów promuje także nowoczesne rozwiązania techniczne iorganizacyjne realizowane w Volvo, poprzez włączanie pracowników firmy wprowadzenie wykładów i seminariów na uczelniach lub podczas targów pracy.