Sprinter City77 na testach w MPK-Łódź
Od wtorku, 1 września 2015 roku, na ulicach Łodzi testowanyjest w pełni niskopodłogowy minibus Mercedes-Benz Sprinter City 77.
Czy tozapowiedź MINI-zakupów przez przewoźnika? Jak na razie to tylko ?obserwacja? izbieranie doświadczeń, tak aby firma była gotowa do zakupu podobnych pojazdów wprzyszłości. Oczywiście o ile powstanie popyt na tego typu konstrukcjeprzeznaczone do obsługi linii o mniejszej frekwencji. ??W ramach testówsprawdzamy czy pojazd jest wystarczająco zwrotny do jazdy w ruchu miejskim, czyzapewnia należyty komfort pasażerom oraz kierowcy, a także czy od stronytechnicznej nie przysparza problemów. Obserwujemy również jak wygląda jegoobsługa codzienna, awaryjność, zużycie paliwa, dostępność do układów, itd. ? wylicza Sebastian Grochala, rzecznik prasowyMPK-Łódź.
Minibus minibusowi nie rówien
Podstawowe różnice pomiędzy testowanym Mercedesem, a eksploatowanymiw Łodzi od 2006 r. minibusami typu Jelcz M081MB (na podwoziach Mercedes-BenzVario z obniżonym zwisem tylnym) to:
-
całkowita niska podłoga
-
klimatyzacja,
-
automatyczna skrzynia biegów,
-
klasa emisji spalin Euro 6
-
dwie pary drzwi sterowanych elektrycznie otwieranych dozewnątrz i dwie rampy inwalidzkie.
Niemiecki minibus podczas testów obsługuje linię 84. ??Zdotychczasowych obserwacji kierowców i pasażerów, a także pracowników zapleczatechnicznego wynika, że autobus sprawdza się w łódzkich warunkach. Pasażerowiechwalą komfort ? w tym głównie klimatyzację, wygodne siedzenia oraz dobrezawieszenie pojazdu. Kierujący zwracają uwagę na dobrą zwrotność pojazdu iwygodę w jego prowadzeniu oraz komfort stanowiska kierowcy? – podkreśla SebastianGrochala.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Sprinter City 77 w skrócie
Niskopodłogowy autobus miejski klasy MINI Mercedes-BenzSprinter City 77 przy długości 8,7m oferuje do 35 miejscpasażerskich w zależności od ilości przewożonych osób niepełnosprawnych nawózkach inwalidzkich. Wpływ na taką zdolność przewozową ma trzyosiowa konstrukcjaoraz dopuszczalny ciężar całkowity na poziomie 6,8t. Układ jezdny SprinteraCity 77 posiada niezależne zawieszenie wszystkich kół i pojedynczeogumienie. Dzięki stosunkowo krótkiemu rozstawowi osi ten największy minibusmiejski marki Mercedes-Benz predestynowany jest do jazdy na wąskich,śródmiejskich uliczkach. Pojazd na całej długości przestrzeni pasażerskiej ma bezstopniowąpodłogę oraz drugie miejsce dla wózka inwalidzkiego. Ponadto opróczprzewidzianego seryjnie jednego miejsca na wózek inwalidzki przy 1 drzwiach, dlaosób o ograniczonych zdolnościach ruchowych wykonano jeszcze jedno takiemiejsce przy drugich drzwiach, włącznie ze składaną rampą wjazdową. Wejście napokład ułatwia ?przyklęk?, a odpowiedni klimat do podróży zapewnia całopojazdowąklimatyzacja przestrzeni pasażerskiej ? w wersji od 8 do 13 kW.
Układ napędowy Sprintera City 77 składa się z4-cylindrowowego silnika CDI Diesel o mocy 120kW (163KM) z maks. momentem360 Nm przy 1400-2400 obr/min., współpracujący z automatyczną, 7-stopniową skrzyniąbiegów. Pojazdbędzie operował na łódzkich ulicach do środy 9 września.
.
„