Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

SPPK Police i przetarg na trzy autobusy

infobus
28.05.2014 22:13
Szczecińsko-Polickie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne konsekwentnie odnawia swój tabor. Co roku kupuje kilka fabrycznie nowych autobusów miejskich. Właśnie trwa postępowanie przetargowe na zakup kolejnych trzech pojazdów, w tym jednego standardowego o długości 11,5-12 m (maxi) i dwóch przegubowych o długości od 18 do 18,1 m (mega). Autobusy mają być wyposażone w całopojazdową klimatyzację, elektroniczne kasowniki, system głosowej zapowiedzi przystanków, monitory LCD do wyświetlania trasy pojazdu i boczną tablicę wyświetlającą numer linii dla osób niedowidzących. Pojazdy będą całkowicie niskopodłogowe, przyjazne dla osób niepełnosprawnych, starszych, czy rodziców z dziećmi. Zgodnie z wymaganiami SIWZ-u autobus solowy ma mieć co najmniej 80 miejsc, w tym co najmniej 29 miejsc siedzących. Silnik z normą Euro 6 ma dysponować mocą moc co najmniej 160 kW oraz pojemność do 11 dm3. Preferowana będzie mniejsza niż 10 dm3 pojemność skokowa. Wymagany układ drzwi to standard 2-2-2. Z kolei autobusy przegubowe muszą posiadać co najmniej 130 miejsc pasażerskich, w tym co najmniej 35 miejsc siedzących. Silniki powinny spełniać normę Euro 6 i posiadać moc co najmniej 220 kW przy pojemności nie większej niż 11 dm3. Preferowany układ drzwi to 2-2-2-2. Kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty są proste i jasne. To cena (waga 80%) i warunki techniczne (20%). Najwięcej punktów w zakresie warunków technicznych można zdobyć na:
– kratownicy ze wzmocnieniami w postaci belek poprzecznych –25% spośród punktów oceniających warunki techniczne (kratownica bez wzmocnień otrzyma 5%),
– poszyciu zewnętrznym wykonanym ze stali konstrukcyjnej o wysokiej wytrzymałości zabezpieczonej przed korozją w procesie całonadwoziowej kataforezy KTL –25% spośród punktów oceniających warunki techniczne (poszycie wykonane ze stali nierdzewnej lub aluminium otrzyma 5%),
– silniku tego samego producenta co cały autobus – 30% punktów, inny silnik nie otrzyma punktów,
– pojemności silnika mniejszej niż 10 dm3 – 10% punktów, pojemność większa lub równa 10 dm3 nie jest punktowana,
– jeżeli autobus posiada wszystkie podzespoły bezobsługowe bez punktów smarnych otrzyma 10% punktów, inne rozwiązanie nie jest punktowane.
Zakupiony w roku 2012 MAN NL283 Lion’s City w barwach SPPK PoliceAutobusy MAN w barwach SPPK PoliceSolaris Urbino 18 w barwach Floating Garden. Fot. SPPK PoliceSolaris Urbino 12 w barwach SPPK Police. Fot. SPPK Police 
Oferty można składać do 20 czerwca 2014 roku, a autobusy mają zostać dostarczone w terminie 5 miesięcy od daty zawarcia umowy. –„Przewidujemy, iż nowe autobusy pojawią się w zajezdni na przełomie listopada i grudnia 2014 roku”–mówi Władysław Tarasewicz, zastępca dyrektora ds. technicznych. Który z producentów ma największe szanse na realizację tego zamówienia? Dotychczasowe doświadczenia wskazują, że MAN z modelami Lion’s City i Lion’s City G. Tabor spółki stanowią prawie wyłącznie MAN-y. Jedynym wyjątkiem jest zakup w 2011 roku 8 szt. Solarisów Urbino 12 i 5 szt. Solarisów Urbino 18 wspólnie z Miastem Szczecin ze środków pochodzących z RPO Województwa Zachodniopomorskiego 2007-2013. Czy tym razem wygra MAN? Czas pokaże. Obecnie spółka obsługuje 56 autobusami 10 linii w ramach sieci Zarządu Dróg i Transportu w Szczecinie oraz trzy polickie linie. We flocie przewoźnika znajduje się m.in. pięć 15-metrowych MAN-ów NL 313 oraz cztery MAN-y SG 313 Lion’s Classic G. Strukturę taboru przedstawia poniższe zestawienie:
Model autobusu
Rok produkcji
Rok zakupu
Liczba sztuk
MAN NL222
1999
1999
1
MAN NL223
2000
2000
2
MAN NL223
2000
2001
1
MAN NL313-15
2000
2002
5
MAN NL223
2002
2003
3
MAN NL283
2004
2004
2
MAN NL313
1999
2007
2
MAN NL202
1998
2007
1
MAN NL263
2000
2009
2
MAN NL283 Lion’s City
2005
2009
1
MAN NL222
1998
2010
1
MAN NL263
1999
2010
1
Solaris Urbino 12
2011
2011
8
MAN NL283 Lion’s City
2012
2012
1
MAN NL283 Lion’s City
2013
2013
1
MAN NG312
1999
1999
1
MAN NG313
2001
2001
1
MAN NG313
2003
2003
2
MAN NG313
2004
2004
3
MAN NG262
1998
2006
4
MAN SG313 Lion’s Classic G
2005
2006
4
Solaris Urbino 18
2011
2011
5
MAN NG363 Lion’s City G
2012
2012
3
MAN NG323 Lion’s City G
2013
2013
1
Łącznie
 
 
56
Średni wiek floty
 
 
9,39