Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Sposobem w wirusa: Więcej świeżego powietrza [FILM]

infobus
30.07.2020 09:00

Pandemia koronawirusa zdezorientowała przewoźników i zmieniła nawyki podróżowania. Dlatego teraz ważnym tematem jest m.in. wymiana powietrza w autobusie.

Dzięki najnowszej technologii klimatyzacji kierowcy i pasażerowie mogą odetchnąć z ulgą.

Większe bezpieczeństwo

Globalna pandemia koronawirusa ogromnie zmieniła codzienność firm autokarowych i transportowych. W wielu europejskich krajach transport autokarowy był, wraz z wdrażaniem środków polityczno-zdrowotnych, tymczasowo wstrzymany i dopiero zaczyna powoli wracać do życia. Przedsiębiorcy, kierowcy i pasażerowie czują się jednakże nadal niepewnie. Jak bezpieczne jest dziś poruszanie się autobusem?

Daimler Buses bierze tę niepewność pod uwagę i jako lider rynku jest świadoma wielkiej odpowiedzialności wobec swoich klientów. Zarówno autobusy miejskie Mercedes-Benz z serii Citaro, jak i międzymiastowe autobusy oraz autokary dysponują wysoce rozwiniętymi systemami klimatyzacji i wentylacji. Zapewniają one dużo świeżego powietrza, a tym samym przeciwdziałają ryzyku zakażenia przez drogę kropelkową.

Do tego niemiecki producent pracuje nad kolejnymi innowacjami, aby jeszcze bardziej zwiększyć bezpieczeństwo jazdy autobusem.

Lepiej niż w samolocie

Technologia klimatyzacji autobusów Mercedes-Benz oparta jest na systemach klimatyzacji dachowych ze szczególnie wysokim udziałem świeżego powietrza i skutecznych systemach filtrów. W umiarkowanych temperaturach udział świeżego powietrza dochodzi nawet do 80 procent. Całkowita wymiana powietrza następuje w przedziale czasu od co minutę do co pięć minut. Dla porównania: Ilość powietrza przenoszonego na godzinę odpowiada objętości 35 domów jednorodzinnych. Ogólnie dzięki temu pasażer ma znacznie wyższy udział świeżego powietrza w autobusie niż na przykład w samolocie.

W przypadku autokarów w zależności od koncepcji wentylacja przestrzeni na nogi tworzy delikatny, pionowy przepływ powietrza, który skutecznie zapobiega zawirowaniom powietrza. Wysoce skuteczne filtry tak zwanej kategorii G3 odfiltrowują z powietrza cząsteczki potencjalnie przenoszące wirusy i cząsteczki pyłu o wielkości co najmniej 0,5 mikrometra, tworząc w ten sposób zdrową, komfortową atmosferę na pokładzie.

Zobaczcie, jak to działa na filmie:

{https://www.youtube.com/watch?v=9iJKh0IoWf8}

Co dalej?

Daimler Buses stale pracuje nad innowacjami technologicznymi stosowanymi w systemach klimatyzacji. Wkrótce dostępne będą aktualizacje oprogramowania do klimatyzacji autokarów, co ponownie zwiększy ilość świeżego powietrza. Obejmuje to późniejsze zamknięcie klapy świeżego powietrza w wysokich lub niskich temperaturach, ręczną wentylację autobusu podczas postoju lub zwiększenie prędkości wentylatora.

Jak deklaruje Daimler:-„Zdrowie pasażerów jest najwyższym priorytetem, nawet kosztem pewnych korzyści w zakresie wydajności.