Sposobem w wirusa: Mercus z osłoną dla kierowcy
Z powodu epidemii, polski transport pasażerski znalazł się w bardzo trudnym położeniu i dlatego już teraz potrzebuje specjalnych rozwiązań. Jedno z nich proponuje firma Mercus.
-„W trosce o bezpieczeństwo wszystkich kierowców wprowadzamydo oferty barierę ochronną zapewniająca kierowcy izolacje przed bakteriamiroznoszonymi droga kropelkową – informuje producent i dodaje: -„Bariera jestdostosowana do naszych produktów na bazie Mercedes-Benz Sprinter. Jeżeli ktoś potrzebujeto rozwiązanie do innego modelu autobusu zapraszamy do kontaktu z naszymdziałem handlowym.”
Carpol dla taksówek
Przypomnijmy, że wcześniej podobne rozwiązanie – ale doprzewozów taksówkarskich – wdrożył inny polski producent minibusów – Carpol.Firma jeszcze w marcu zaczęła akcję „Bezpieczna Taksówka” i rozpoczęłaprodukcję bezpiecznych przegród. Mają być one zarówno osłoną przed zakażeniemwirusem, jak i ewentualnymi atakami na kierowców.
-„W przeciwieństwie do foliowych rozwiązań, przegrodę możnadezynfekować i nie jest ona podatna na przebicia czy podarcia. Produkt wykonanojest z innowacyjnego materiału o właściwościach poliwęglanu cechującego sięodpornością mechaniczną i chemiczną. Zapewnia on bezpieczeństwo pasażerom ikierowcom – podkreśla Anna Liszewska, wiceprezes Carpolu.
Mniejsza pojemność
Przypomnijmy, że od 2 kwietnia w całym autobusowymtransporcie obowiązuje antywirusowy limit pasażerów i zasada „tyle pasażerów,ile połowa miejsc siedzących w autobusie”. Ten wymóg – początkowo wprowadzony tylko dla transportupublicznego – teraz obowiązuje także pojazdy mające więcej niż 9 miejscsiedzących i wykonujące przewozy niepubliczne – chodzi np. o dowozy do pracy,czy generalnie prywatnych przewoźników.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
I rząd podaje przykład: jeśli w minibusie jest 20 miejsc, tona pokład pojazdu może jednorazowo wejść maksymalnie 10 osób.
„