SPK Swarzędz testuje Nowego Urbino 18 electric
Swarzędzkiemu Przedsiębiorstwu Komunalnemu Solaris udostępnił na testy kolejny swój autobus. Pozostajemy w dużym metrażu, ale zmieniamy napęd. SPK testuje elektrycznego Nowego Urbino 18.
Do Swarzędza trafił nU18e w wersji demonstracyjnej. Elektryczny Nowy Urbino 18 w tej wersji zabiera na pokład do 120 pasażerów. 38 osób ma zapewnioną przejażdżkę na miejscach siedzących. W znakomitej większości to fotele Ster 8MU Ultra Light, a więc dedykowane dla Solarisa. Z niskiej podłogi dostępnych jest 12 siedzeń. Dostęp na pokład jest zapewniony przez cztery pary drzwi w układzie 2-2-2-2. Zastosowano płaty drzwiowe firmy Ventura. Tylko pierwsze drzwi otwierają się do środka. Pozostałe są odskokowo-przesuwne.
Demo standard
Elektrobus wyposażono w baterie Solaris High Energy o pojemności 240 kWh. Sercem napędu jest centralny asynchroniczny silnik trakcyjny austriackiego TSA o mocy 240 kW. Całością steruje napęd impulsowy najprawdopodobniej warszawskiego Medcomu. Elektrobus jest przystosowany do wolnego ładowania poprzez złącze plug-in oraz szybkiego przez pantograf firmy Schunk.
Testy mają pokazać ekonomikę użytkowania autobusu elektrycznego w warunkach swarzędzkiej komunikacji miejskiej. Plany miasta wpisują się ponadto w starania gminy, mające na celu poprawę jakości powietrza w mieście, obniżenie poziomu hałasu oraz podniesienie komfortu użytkowania komunikacji publicznej.
Ostatnio w Swarzędzu dużo się dzieje. W wakacje SPK testowało hybrydowego Nowego Urbino 18. Pisaliśmy o tym tutaj. Natomiast pod koniec sierpnia flotę spółki wzmocniło siedem fabrycznie nowych nU12h. O ich wyposażeniu pisaliśmy tutaj. Po tym zakupie 1/3 floty SPK to autobusy spalinowo-elektryczne.
„