Spillmann znowu w akcji. Takich autobusów jeszcze nie widzieliście
Niemiecki Spillmann - jeden z najbardziej kreatywnych przewoźników autobusowych w Europie - przygotował przed Świętami kilka ciekawostek taborowych.
To cztery unikalne autobusy hybrydowe Citaro, których wygląd zewnętrzny naprawdę zaskakuje. To zapierający dech z piersiach projekt nadwozia i wnętrza plus dbałość o każdy szczegóły.
Tematyczna tradycja
Spółka Spillmann z Bietigheim, to najbardziej kreatywny przewoźnik autobusowy w Niemczech, a może i w całej Europie. Od wielu lat czasu firma słynie z projektowanie niezwykłych autobusów. Łącznie do tej pory zaprojektowano ponad 30 różnych pojazdów tematycznych opartych na Citaro. Wraz z dostawą czterech najnowszych pojazdów hybrydowych Citaro 12 grudnia 2023 r. stało się jasne, że one też muszą być inne.
Cztery pojazdy tematyczne noszą nazwy BeachBUS, Spillmann’s Diner, Routemaster i SpaceBus. W przeciwieństwie do większości poprzednich dzieł Spillmanna, pomysły projektowe są teraz konsekwentnie włączane do projektu nadwozia. Na przykład:
- autobus plażowy ma z tyłu naklejkę dotyczącą deski surfingowej;
- autobus restauracyjny ma czarno-białą kratkę przypominającą ponadczasowe, typowe amerykańskie restauracje;
- a autobus kosmiczny może pochwalić się pływającym astronautą.
Oprócz tylnego wejścia z naklejkami, dział kreatywny nadał autobusowi Citaro Routemaster typowy „londyński” wygląd przodu, całkowicie pomalowany na czerwono, co stanowi hołd dla legendarnych londyńskich piętrowych autobusów. Widok z boku sprawia nawet wrażenie, że autobus ma górny pokład, co niegdyś rozsławiło te pojazdy w Londynie.
Zaoferować coś nowego
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dyrektor zarządzający Spillmann, Bülent Menekse, jest niewątpliwie kreatywnym umysłem. Każdy jego pomysł zaskakuje pasażerów, co udaje mu się również w nowej wersji Citaro. Oprócz kolorowych obrazów listew bocznych, motywy drukowane są również na środkowych sufitach autobusów Beach and Space.
Również wykładziny podłogowe konsekwentnie podejmują ten temat. „BeachBus” ma nową, turkusowo-niebieską wykładzinę podłogową, która wygląda jak basen, natomiast autobus „Diner” ma typowy wzór rombów z lat 50. XX wieku w czerni i bieli. W efekcie mamy złudzenie siedzenia w restauracji lub zanurzenia stóp w basenie. Wow!
Pod maską
Oprócz wszystkich widocznych akcentów, Citaro Spillmann-a zdobywa punkty za ekonomię i bezpieczeństwo. Wszystkie cztery Mercedes-Benz Citaro wyposażone są w moduł hybrydowy. Nowoczesny silnik wysokoprężny podczas ruszania wspomagany jest silnikiem elektrycznym o mocy 14 kW. Citaro sam wytwarza niezbędną energię elektryczną podczas jazdy na biegu jałowym lub hamowania. Zmniejsza to zużycie paliwa nawet o 8,5 procent, w zależności od zastosowania i topografii.
Ponadto nowe autobusy miejskie Mercedes-Benz są wyposażone w system wspomagania Side Guard Assist, radarowy asystent Sideguard i system kamer 360 stopni. Cztery kamery zapewniają panoramiczny widok całego otoczenia pojazdu. Oznacza to, że pieszych, rowerzystów i przeszkody można rozpoznać także w obszarach, które wcześniej nie były widoczne dla kierowcy.