SPAK Szczecin stawia na używane autobusy. Drugie podejście
Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe”Klonowica” podchodzi drugi raz do pozyskania używanych autobusów.Stawia jednocześnie sprawę jasno i zaznacza, że interesują ją dwie marki. ToMAN i Solaris. Pojazdy mają zostać przekazane przewoźnikowi do 19 grudnia.
Spółka chce kupić około ośmiu autobusów. Rozgląda się zapojazdami klasy maxi oraz przegubowymi. Konstrukcja zapytania ofertowegoumożliwia SPAK elastyczne kształtowanie zakupu, dzięki czemu przewoźnik może wszeroki sposób wpływać na konkretną ilość autobusów poszczególnych typów.
Pojazdy powinny być one wyprodukowane między 2005 lub 2007rokiem, każdy z nich z przebiegiem nie większym niż 650 000 km. Wysokośćnadwozia określono na maksymalnie 3,25 m, natomiast jego długość na ok. 12 m.Autobusy musza posiadać silnik na olej napędowy, który będzie spełniał normęprzynajmniej Euro 4. Zostanie on zblokowany z automatyczną skrzynią biegów.SPAK wymaga przekładni produkcji Voitha lub ZF.
Autobusy standardowe mają posiadać dwa lub trzy wejściapokład. W przypadku większych pojazdów ma ich być trzy lub cztery. Przewoźniknie precyzuje jaką konfigurację drzwi mają mieć.
Nie zabraknie klimatyzacji przestrzeni pasażerskiej, jednakprzedsiębiorstwo nie ma ściśle określonych wymagań w tym zakresie. Systeminformacji pasażerskiej ma się składać z zewnętrznych wyświetlaczy, którepowinny być kompatybilne ze sterownikami firmy Pixel lub R&G SRG3000.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
SPAK zdecydował się w tym roku na odmienną, znacznie tańszątaktykę w kwestii częściowego odnowienia taboru. Jego lokalni konkurenci poszliw odwrotnym kierunku stawiając na nowe pojazdy. SPPK pozyska na pewno czteryautobusy za nieco ponad 5 mln zł brutto. Będą to cztery MANy Lions City- dwaA21 i tyle samo egzemplarzy modelu A23. Z kolei SPAD za nieco ponad 6,91 mln złbrutto kupi od Solarisa po dwa Nowe Urbino 12 i 18. W obu przypadkachprzewoźnicy zastrzegli możliwość rozszerzenia zamówień.
„