Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

SOR wyposaży swoje elektrobusy w krakowskie pantografy

infobus
08.11.2017 11:47

Zamówione przez Bratysławę autobusy elektryczne marki SOR wyposażone będąw pantografy i stacje dokujące z Krakowa – od firmy EC Engineering.

Łącznie polska firma dostarczy swoje urządzenia do 18. autobusówelektrycznych marki SOR zamówionych przez stolicę Słowacji, Bratysławę, w tym:

  • 2 szt. EBN8

  • 16 szt. ENS12

O tym największym słowackim e-zamówieniu pisaliśmy wInfoBusie TUTAJ

Jak informuje polska spółka, docelowo do stolicy Słowacji trafi tam 18 pantografów i 7stacji dokujących.

Co ważne, SOR zamówił także systemy EC Engineering do najważniejszegoswojego e-zamówienia – kontraktu na dostawę 20 szt. niskopodłogowych autobusówelektrycznych klasy MAXI – SOR ENS12 dlaHradec Kralove. O tym największym czeskim zamówieniu na elektrobusy pisaliśmy wInfoBusie TUTAJ

Nie tylko Czechy i Słowacja

Krakowskie systemy obsługują także komunikację miejską wWarszawie: wygrany przetarg Ursusa na dostawę autobusów elektrycznych doWarszawy wiąże się z dostarczeniemurządzeń wyprodukowanych przez EC Engineering. Do stolicy trafiło już 10 pantografów i dwie stacje dokujące.

System ładowania autobusów elektrycznych, opracowany przezEC Engineering pozwala ładować akumulatory w szybki i efektywny sposób.Autobusy jeżdżące po mieście mogą doładowywać baterie na pętlach i naprzystankach, gdzie zamontowano specjalne ładowarki, pod którymi zatrzymuje sięautobus i pobiera prąd przez złącze automatycznie podnoszone z poziomu dachupojazdu. Atutem jest krótki czas ładowania niwelujący przestoje w pracyautobusów – odbywa się ono w czasie wysiadania i wsiadania pasażerów i jest możliwe w wielu punktach miasta, gdziezamontowano specjalne stacje.

Obecnie w upowszechnieniu autobusów elektrycznychprzeszkadza długi czas ładowania (wynosi kilka godzin, a ładowanie odbywa sięwyłącznie w zajezdni), a także duża masa akumulatorów. Krakowscy inżynierowieproponują nowoczesny system ładowania prądu dla autobusów, który znacznieskróci czas ładowania pojazdu, przyspieszy przyłączanie systemu odbieraniaprądu oraz zmniejszy wagę akumulatorów. System został przetestowany przywspółpracy z MPK Lublin. W Lublinie zamontowana została stacja ładowania oraz –przy współpracy z firmą Ursus – przygotowany prototypowy autobus, przystosowanydo nowego systemu. Testy przeprowadziła także poznańska firma Solaris.

Górnicze wsparcie

Projekt i prototyp powstały przy współpracy z AkademiąGórniczo-Hutniczą dzięki dofinansowaniu z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju wramach programu INNOTECH.

EC Engineering jest jednym z najlepiej rozwijających siębiur projektowych w Polsce. Specjalizuje się w projektach transportowych izatrudnia 240 osób, w tym około 150inżynierów. Zajmuje się także produkcją oprzyrządowania i komponentów dopojazdów.