SOR spóźnia się z trolejbusami dla Pragi. Pierwszy TNS 18 z napędem Cegelec
27 lipca pierwszy z 15 zamówionych trolejbusów SOR TNS 18 przyjechał na teren zajezdni Dopravní podnik hlavního města Prahy w Klíčov.
Aktualnie pojazd przechodzi testy, które są niezbędne do wydania homologacji przez czeski Zarząd Kolei. Następnie przegubowy trolejbus zostanie przekazany firmie DPP, która rozpocznie odbiory. O wygranej czeskiego producenta SOR w praskim przetargu ze Skodą i Hess pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie.
Przez pandemię i wojnę
Pierwszy egzemplarz już przeszedł testy w zakładach Cegelec w Pradze.
-„Mocno wierzymy, że testy homologacyjne wyjdą dobrze, a kolejnym krokiem będą jazdy próbne trolejbusem, na razie bez pasażerów, na trasie Palmovka – Czakovic – napisało DPP Praga.
Przypomnijmy, że w 2022 r. DPP Praga zamówiła od SOR Libchavy 15 przegubowych trolejbusów bateryjnych SOR TNS 18 wraz z wyposażeniem elektrycznym (od Cegelec). Pojazdy mają wejść na nowopowstałą linię trolejbusową 58 Palmovka – Čakovice – Miškovice.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zgodnie z umową pojazdy powinny dotrzeć do stolicy Pragi 16 kwietnia 2023 r. Tak się jednak nie stało, a SOR tłumaczył to opóźnienie komplikacjami z dostawami komponentów elektrotechnicznych, wywołanych kolei przez kryzys covid-19 i wojnę na Ukrainie.
Dodajmy na koniec, że na czeskie trolejbusy SOR TNS czekają także miasta Jihlava i Otrokovice. SOR ma dostarczyć trolejbusy SOR TNS 12 solo do Preszowa do końca 2023 roku, kolejny klient to Bratysława i węgierski Szeged. We wszystkich tych kontraktach SOR dostarcza pojazdy z napędem Cegelec.