Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Solbus rusza z eksportem!

infobus
29.07.2014 22:59

Fabryka Autobusów w Solcu Kujawskim wychodzi na prostą. Po warszawskim, olsztyńskim i bydgoskim kontrakcie nadszedł czas na zagraniczną sprzedaż. Estońskie miasto Parnu zamówiło trzy gazowe autobusy Solcity 12 LF, które jeszcze w tym roku zameldują się w zajezdni przewoźnika. To efekt wygranego przetargu przez firmę Lider Trading, dilera FA Solbus. W postepowaniu złożono łącznie dwie oferty, a waga kryterium najniższej ceny wyniosła zaledwie 50%. Reszta ocen dotyczyła zastosowanych technologii, całkowitego kosztu produktu oraz warunków gwarancji. Przypomnijmy, że kujawski producent po raz ostatni wyeksportował swoje pojazdy w 2009 r. Były to niskowejściowe egzemplarze na rynek szwedzki. Rok wcześniej firma nagle zakończył swoją przygodę z rynkiem angielskim, która m.in. spowodowała późniejsze kłopoty finansowe firmy. Teraz nadszedł czas na drugie podejście do eksportu, a pierwszy krok na tej drodze postawiono w Estonii . –„Przetarg ten jest ważny dla Solbusa z kilku powodów –mówi Jakub Śliżak, Prezes Zarządu. –To symboliczny powrót do ekspansji zagranicznej, która jest konieczna do wzrostu firmy. Wygrana w Parnu to także wejście na rynek estoński marki Solbus, co otworzy nam drogę do późniejszej sprzedaży autobusów LNG w tym regionie. Przygotowując się do tego kontraktu zaprezentowaliśmy w marcu br. nasz autobus Solcity 12 CNG w Tallinnie. W organizacji pokazu w stolicy Estonii wspomogła nas firma Reola Gaas, która m.in. zajmuje się dystrybucją paliw i widzi wzrastający potencjał LNG. Następnie nasz autobus przeszedł cykl testów eksploatacyjnych i zebrał bardzo dobre oceny. Estońskim przewoźnikom szczególnie podobało się zużycie paliwa na poziomie 34 kg metanu podczas obsługi tras w centrum Tallinna.”

 

Solbus Solcity 12 CNG podczas testów w TallinieSolbus Solcity 12 CNGSolbus Solcity 12 CNGSolbus Solcity 12 CNG

Gazowe autobusy Solbus, które będą dostarczone do Parnu zostaną wyposażone w silniki gazowe Cummins ISLG Euro 6. Będą one współpracowały ze skrzyniami Voitha DIWA 864.6. Wersje na rynek estoński będą się różniły od polskiego standardu Solcity. Pojazdy będą miały m.in. grubszą izolację termiczną ścian bocznych oraz podwójne szyby boczne, a także podgrzewaną elektrycznie szybę przednią. W lecie o właściwy standard podróży zadba całopojazdową klimatyzacja firmy Spheros o mocy 25 kW, współpracująca z agregatem gazowym o mocy 35 kW. Z kolei wysokie bezpieczeństwo pasażerów zapewnią certyfikowane alkomaty, które uniemożliwią start silnika, jeśli zarejestrują choćby śladowe ilości alkoholu w powietrzu wydychanym przez kierowców. Miejskie siedzenia dostarczy Kiel Polska i co ciekawe –będą to modele Intra przeznaczone na rynek amerykański z wandalodpornymi metalowymi tyłami oparć. Dostawcą systemu informacji pasażerskiej została firma Pixel z Niemcza koło Bydgoszczy, która dostarczy również system bramek do zliczania pasażerów oraz monitoring. Całkowita końcowa wartość estońskiego zamówienia to ponad 700 tys. EUR netto.