Solbus: Pożar gazowego SM12 LNG
23 kwietnia podczas próby drogowej autobusu marki Solbus napędzanego skroplonym gazem ziemnym (LNG) doszło do pożaru, w wyniku którego spaleniu uległ cały autobus za wyjątkiem szkieletu oraz gazu ziemnego w zbiorniku. W zdarzeniu brało udział 16 osób. Nikomu nic się nie stało, ponieważ od wybuchu pożaru w komorze silnika do rozprzestrzenienia się go na cały autobus minęło około 10 minut, dlatego kierowca miał czas bezpiecznie zatrzymać autobus, a wszystkie osoby będące w środku bez problemu opuściły pojazd. Jak podaje Solbus w komunikacie prasowym – ze wstępnych ustaleń wynika, że przyczyną pożaru było uszkodzenie hydraulicznego węża od napędu wentylatora. Olej hydrauliczny zapalił się pod wpływem gorącego kolektora wydechowego silnika. Momentalnie pożar objął całą komorę silnika, dlatego natychmiastowe użycie gaśnic pozwoliło tylko ugasić płomienie. Niestety, temperatura była nadal na tyle wysoka, że pożar wzniecił się na nowo. Pożar udało się go ugasić dopiero po przybyciu straży pożarnej.
Podkreślić należy, że pomyślnie zdał egzamin system zasilania silnika skroplonym gazem ziemnym. Pomimo wysokiej temperatury wytworzonej przez pożar komory silnika, a następnie całego autobusu, zbiornik LNG nie uległ uszkodzeniu oraz utrzymał temperaturę LNG zgromadzonego w środku. Po ugaszeniu pożaru okazało się, że nadal większość gazu pozostała w zbiorniku i w takim stanie autobus wrócił na teren fabryki.