Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Solaris zdobywa Wrocław!

infobus
18.03.2014 22:56
Wrocław to ostatnie z większych miast w Polsce które zdecydowało się na zakup Solarisów, a dokładniej ich dzierżawę. Stało się to po wielu latach skutecznego oporu i wyboru takich marek jak Volvo czy Mercedes-Benz. Teraz nadchodzi czas producenta z Bolechowa, który w konsorcjum z Millenium Leasing dostarczy łącznie 57 szt. nowych, niskopodłogowych i klimatyzowanych autobusów dla MPK Wrocław. To oznacza, że miejski przewoźnik skorzystał z opcji rozszerzenia zamówienia i do 45 pojazdów w wersji podstawowej dodał jeszcze 12 dodatkowych egzemplarzy, co oczywiście wynika z dość korzystnej oferty, jaką przedstawiło konsorcjum. Trzeba dodać, że Solaris i Millenium jako jedyni złożyli ofertę we wrocławskim postepowaniu, a zaproponowana przez te firmy kwota w podstawowym zakresie zamówienia wyniosła prawie 61,5 mln PLN. –„Ponieważ wartość zaproponowanej oferty była niższa, niż przewidzieliśmy na ten cel, decydujemy się na zwiększenie zamówienia o kolejnych 12 sztuk”–oznajmił Władysław Smyk, prezes MPK Wrocław. Wśród zamówionych modeli Urbino najwięcej –bo 45 szt. –ma być pojazdów pojedynczych, a 12 szt. przegubowych. Pierwsze z nich powinny pojawić się na ulicach Wrocławiu pod koniec sierpnia br. Na realizację całego zamówienia wykonawca ma rok. Łączna cena dzierżawy wszystkich 57 pojazdów na okres dziesięciu lat wynosi nieco ponad 77,5 mln złotych. Po tym czasie staną się one własnością banku Millenium.
Solaris Urbino 18 już niedługo pojawi się także na wrocławskich ulicach
MPK Wrocław po raz pierwszy w swojej historii ogłosiło przetarg nie na kupno lecz dzierżawę nowych pojazdów. Ta forma znalazła poparcie wśród władz miejskich. –„Dzierżawa nowego taboru pozwoli znacznie podnieść komfort świadczonych przez MPK usług, ale nie obciąży przewoźnika kredytem. Dzięki temu możliwe będzie zgromadzanie wkładu własnego do realizacji inwestycji finansowanych z funduszy europejskich przewidzianych na lata 2014-2020”–mówił podczas konferencji prasowej Wojciech Adamski, wiceprezydent Wrocławia. Nowe autobusy zastąpią wysłużony tabor. Obecnie MPK Wrocław posiada ponad 340 autobusów. Sto z nich to pojazdy Mercedes-Benz Citaro kupione w latach 2008-2009. W zajezdniach stacjonuje także ponad 170 pojazdów Volvo 7700. Ich rozpiętość wiekowa jest duża, bo najstarsze wyprodukowane zostały w 1996 roku, a najmłodszy w 2008 r. Pojazdy, które wożą wrocławian najdłużej, to Ikarusy i Jelcze z roczników: 1993, 1994, 1995. Generalnie ponad sto wrocławskich autobusów ma więcej niż 15 lat. Ta niekorzystna struktura ma się zmienić w ciągu najbliższych dwóch lat. –„Dzierżawa prawie sześćdziesięciu pojazdów to dopiero połowa sukcesu. Planujemy również przekazać część zadań przewozowych podwykonawcy, ale stawiamy warunek: musi on obsługiwać linie wyłącznie nowym taborem: klimatyzowanym i niskopodłogowym –zapowiada Władysław Smyk. –W zamian od partnerów oczekujemy wniesienia do tego przedsięwzięcia około 60 nowych autobusów – wyjaśnia prezes MPK. –W ten sposób chcielibyśmy do końca pierwszego kwartału 2015 roku w trakcji autobusowej wymienić około 120 pojazdów”- dodaje Władysław Smyk.