Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Solaris zdobywa Bonn. Elektrycznie!

infobus
28.01.2020 10:00

Pierwsze Solarisy w Bonn będą elektryczne. Na dobry początek wielkopolski producent zdobył kontrakt na trzy autobusy Urbino 18 electric.

Solaris wygrał przetarg na dostawę trzech przegubowychautobusów elektrycznych do Bonn. Będzie to pierwsza dostawa producentarealizowana dla przewoźnika SWB. Klient zakupił przegubowe modele Urbino 18electric wyposażone w nową generację baterii Solaris High Energy+. Zgodnie zumową Solarisy wyjadą na ulice Bonn jeszcze w 2020 roku.

Bateria plus

To pierwszy kontrakt Solarisa realizowany dla klienta SWBBonn, dla którego elektryfikacja transportu autobusowego jest elementemkompleksowego planu ochrony klimatu w mieście. Co ważne, autobusy elektrycznebędą napędzane wyłącznie tzw. „zieloną” energią, czyli pochodzącą ze źródełodnawialnych.

Kluczowym warunkiem przewoźnika było, aby autobusy miałygwarantowany zasięg 200 km (bez względu na warunki atmosferyczne, topograficzneitd.) na jednym ładowaniu przez okres 12 lat. Aby spełnić te wymagania, Solarispostawił na najnowszą generację baterii High Energy+. W autobusach dla Bonnzostanie zamontowanych 7 packów baterii o łącznej pojemności aż 553 kWh. Z takąpojemnością pojazd niezależnie od warunków klimatycznych i drogowych, zwłączonym ogrzewaniem lub klimatyzacją oraz z kompletem pasażerów na pokładzie,pokona wymagane 200 km. Oferta Solarisa zawiera nie tylko produkcję pojazdów,ale także i pakiet gwarancyjny.

Na ulicę miasta Beethovena wyjadą autobusy ładowanewyłącznie poprzez złącze plug-in, które przeznaczone jest głównie do nocnegoładowania na zajezdni. Jednostką napędowąw Urbino 18 electric będzie oś elektryczna z dwoma zintegrowanymisilnikami o mocy 125 kW każdy. W pełni bezemisyjne pojazdy będą ogrzewanewyłącznie elektrycznie, a komfort klimatyczny w autobusach zapewni efektywna iekologiczna klimatyzacja z pompą ciepła, która do uzyskania odpowiedniejtemperatury w pojeździe wykorzystuje ciepło pochodzące z zewnątrz.

Standard Bonn

Zamawiając autobusy, przewoźnik z Bonn postawił nanowoczesne systemy wsparcia kierowcy. Właśnie dlatego bezpieczeństwo welektrycznych Solarisach zwiększy System MobilEye Shield+. Urządzenie pozwalakierowcy dostrzec więcej dzięki kamerom umieszczonym na zewnątrz pojazdu.Wykrywają one pieszych oraz rowerzystów, znajdujących się w martwym polupojazdu, co jest szczególnie istotne przy manewrach skrętu. Ponadto w jednym zautobusów klient zdecydował się na poprawiające widoczność kamery zamiast lusterekbocznych.

Co ciekawe, na potrzeby SWB Bonn Solaris zaprojektowałzupełnie nowy layout siedzeń, który przewiduje umieszczenie dodatkowego podestuz ławką dla trzech pasażerów z tyłu pojazdu. To rozwiązanie umożliwiłozwiększenie liczby miejsc siedzących w autobusie do 44, spośród których 12dostępnych jest bezpośrednio z niskiej podłogi, co ułatwi podróżowanie osobom zograniczeniami ruchowymi. Dla dodatkowej wygody przewoźnik swoim pasażeromzaoferował aż 21 podwójnych gniazd USB do ładowania urządzeń mobilnych,dodatkowe gniazdo będzie miał do dyspozycji również kierowca.

Niemiecki rynek autobusów elektrycznych dynamicznie sięrozwija, a bateryjne Urbino jeżdżą po drogach w Niemczech od 2013 roku. Solarisdostarczył do swoich niemieckich klientów już 60 elektrobusów, a ponad 120kolejnych przewoźnicy z tego kraju zamówili tylko w samym 2019 roku.