Solaris zbliża się do 200 autobusów wodorowych. Rekordow kontrakt na ogniwa

8 sierpnia firma Ballard Power Systems poinformowała, że otrzymała od Solarisa rekordowe zamówienie na dostawę blisko 100 ogniw paliwowych do autobusów zakontraktowanych w Europie
Jak podkreśliła kanadyjska spółka, Solaris Bus & Coach to wiodący europejski producent autobusów, który sprzedaje wodorowce na całym kontynencie. Ballard spodziewa się, że dostawy ogniw rozpoczną się pod koniec 2023 r., a większość z nich zostanie dostarczona do 2024 r.
Rekordowa dostawa
Otrzymane zamówienia to największe jak dotąd pojedynczy kontrakt, jaki Ballard otrzymał od Solarisa. Zamówione ogniwa zamontowane zostaną przede wszystkim w autobusach zamówionych przez operatora transportu publicznego Rebus Regionalbus Rostock z siedzibą w Güstrow w Niemczech. To kontrakt na 52 autobusy Solaris Urbino 12 hydrogen. Rebus buduje już dwie stacje tankowania wodoru w bazach w Güstrow i Bad Doberan, aby wesprzeć planowany i przyszły rozwój lokalnego transportu publicznego napędzanego wodorem.
Oprócz zamówienia na autobusy dla Güstrow, Ballard otrzymał zamówienia od firmy Solaris na dodatkowe 44 ogniwa paliwowe, które będą napędzać autobusy marki Solaris w innych europejskich miastach. Zamówienia te zdecydowanie powiększą aktualną flotę autobusów zasilanych ogniwami paliwowymi marki Solaris w Europie, która dzisiaj liczy 110 pojazdów Plus 96 zamówionych oznacza, że w 2024 r. producent z Bolechowa spokojnie przekroczy poziom 200 dostarczonych wodorowców.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
-„Otrzymanie największego pojedynczego zamówienia na silniki do autobusów z ogniwami paliwowymi w Europie jest świadectwem wydajności naszych produktów i autobusów napędzanych wodorem naszych partnerów” — powiedział David Mucciacciaro, dyrektor handlowy firmy Ballard. „Wierzymy, że te zamówienia świadczą o szerszej akceptacji autobusów na ogniwa paliwowe, co przełoży się na liczbę wdrożeń dla naszych klientów. To drogowskaz na drodze do dekarbonizacji autobusów miejskich, który pokazuje potencjał powszechnego wejścia na rynek autobusów na ogniwa paliwowe”.